Kesän viimeinen Amateur Series -SM-karsinta Rovaniemellä

Suomen frisbeegolfliiton ja sen jäsenseurojen kesällä järjestämät frisbeegolfin Amateur Series -kilpailut toimivat SM-karsintoina amatöörien ja junioreiden omiin SM-kilpailuihin. Kesän viimeinen SM-karsinta järjestetään 13.-14.7.2019 Rovaniemellä Toramon frisbeegolfradalla. Kilpailun järjestämisestä vastaa paikallinen frisbeegolfseura Rovaniemen Rolffarit ry.

Kunkin luokan parhaille pelaajille on jaossa paikkoja SM-kilpailuihin. Junioreiden SM-kilpailut järjestetään 3.-4.8.2019 Riihimäellä, amatöörien SM-kilpailut puolestaan 9.-11.8. Sipoossa. Amatööriluokissa pelaa kilpailijoita, jotka eivät ole ottaneet vastaan rahapalkintoja kilpailuista.

Rovaniemellä pelataan yhteensä kahdeksassa eri luokassa. MA1- ja FA1-luokkien lisäksi kilpaillaan MJ18-, MJ15- ja FJ15-junioriluokissa sekä MA40-, FA40- ja MA50-masteriluokissa.

Kilpailuun on ilmoittautunut mukaan muun muassa FA1-luokassa pelaava, Pieksämäen Ohiheittäjiä edustava Jonna Säkkinen. Säkkinen voitti luokassa Suomen mestaruuden vuonna 2017. Viime vuoden SM-kilpailuissa Säkkinen sijoittui seitsemänneksi.

Kuva: SFL / Marika Salmi

Kussakin kilpailuluokassa 18-väyläisellä radalla pelataan kolme kierrosta. Lauantaina kierrokset pelataan klo 9.45 ja 14.30 alkaen. Sunnuntaina päätöskierros pelataan väliaikalähdöin klo 9.00 alkaen.

Kilpailuinfo, ilmoittautuneet ja tulospalvelu Disc Golf Metrixissä