Orimattilan Amateur Series -SM-karsintakilpailu käyntiin

Orimattilan kiekkopuistossa käynnistettiin lauantaina kesän neljäs ja samalla toiseksi viimeinen Amateur Series -SM-karsintakilpailu. Lauantain aikana pelattiin kaksi ensimmäistä kierrosta. Kilpailuun starttasi mukaan yhteensä 116 pelaajaa kahdeksassa eri luokassa.

MA1-luokassa kilpailua johtaa avauspäivän jälkeen Mirko Puhalainen (Lahden Frisbee Club) yhden heiton erolla Aaron Kopiloffiin (FrisbeeGolfClub Hyrylä). Puhalainen pelasi päivän kierroksensa lukemiin 55 heittoa (-5) ja 56 heittoa (-4). Matias Patama (Frisbeegolfseura Mandon Kiertäjät) ja Markus Enqvist (FrisbeeGolfClub Hyrylä) jakavat kilpailun kolmossijaa.

FA1-luokan kärkipaikalla on viime vuonna FJ18-luokassa EM-kultaa voittanut Maria Asikainen (Simpele DiscGolf) tuloksella 131 heittoa (+15). Toisena on Jenni Karppinen (Disc Klupi Kuhmoinen) ja kolmantena Anni Mäkelä (Vampulan Urheilijat).

Kuva: SFL / Jari Nimell OriDC

MJ18-junioriluokassa kilpailua johtaa Max Kummala (Wirmo DiscGolf Mynämäki), joka pelasi nousujohteisesti kierrokset lukemiin 59 heittoa (-1) ja 55 heittoa (-5). Toisena on Joona Tervonen (Disc Golf Hyvinkää) ja kolmantena Juuso Lehtisalo (Tampereen Frisbeeseura). FJ18-luokassa kärjessä on puolestaan Jyväskylän Liitokiekkoilijoita edustava Sonja Laine. Laine kirjautti tuloskorttiinsa avauspäivänä kierrokset 70 heittoa (+10) ja 71 heittoa (+11). Olivia Kindstedt (Porvoon Frisbeegolfseura) on toisena ja Piitu Oksanen (Disc Golf Hyvinkää) kolmantena.

MJ15-luokassa Eetu Salomäki (Wirmo DiscGolf Mynämäki) ja Joni Hiisvirta (Disc Golf Hyvinkää) jakavat kilpailun ykkössijaa. Kumpikin on kahden kierroksen jälkeen lukemissa 123 heittoa (+3). Kolmantena on Lauri Kanto (Lahden Frisbee Club).

Kuva: SFL / Jari Nimell OriDC

Mastereissa FA40-luokan kilpailua johtaa avauspäivän jälkeen Riikka Salmén (Hyzer Hollola Disc Club) kahden heiton erolla Saija Anttilaan (Riihimäen Frisbeegolf) ja Sari Töyrälään (Hämeenlinnan Discaajat). MA40-luokan kärjessä on puolestaan Pekka Lampinen (Frisbeegolfseura 7k, Turku). Toisena on Janne Salmi (Lohjan Liitokiekkoilijat) ja kolmantena Jari Lehtonen (Disc Klupi Kuhmoinen).

MA50-luokan kärkipaikalta löytyy Pasi Pyykönen (Lahden Frisbee Club) ennen kakkossijaa jakavia Janne Toivasta (Linnan Mando DG) ja Marko Teivaista (Riihimäen Frisbeegolf).

Kilpailun kolmas ja samalla viimeinen kierros pelataan sunnuntaina klo 8.00 alkaen golflähdöillä.