Hiirosen Amateur Series startattiin lämpöisissä kesäkeleissä

Kauden kolmas Amateur Series -SM-karsintakilpailu on avattu tänään lauantaina Hiirosen frisbeegolfradalla Oulussa.

Kilpailun avauspäivänä Hiirosen radalla pelattiin kaksi kierrosta. Mukana on yhteensä 90 pelaajaa kahdeksassa eri luokassa.

FA1-luokan kilpailua johtaa avauspäivän jälkeen rovaniemeläisseura Arctic Circle Disc Golfia edustava Terhi Tuorilainen. Tuorilainen avasi päivänsä 66 heiton kierroksella (+6), ja napsi päivän toisella kierroksella tuloksen vielä muutamalla heitolla paremmaksi. Tuorilainen johtaa kilpailua kokonaistuloksella 130 heittoa (+10). Mervi Syväluoma (Oulun frisbeeseura) on toisena ja Kajsa Wickström (Oulun frisbeeseura) kolmantena.

MA1-luokan kärjessä on Juha Kehusmaa (Oulun frisbeeseura), joka avasi päivän bogey-free-kierroksella (49, -11). Mainiolla avaustuloksellaan kilpailun kärkipaikalle kiilannut Kehusmaa onnistui pitämään sijoituksensa myös toisen kierroksen jälkeen. Kehusmaan kokonaistulos avauspäivän jälkeen on 110 heittoa (-10). Toisena on Ville Tsurkin (Oulun frisbeeseura) ja kolmantena Tero Hyvönen (Oulun frisbeeseura).

Päivän parhaasta kierrostuloksesta vastasi Jooa Saari

Päivän parhaasta kierrostuloksesta Hiirosen radalla vastasi MJ18-junioriluokassa kilpaileva Jooa Saari (Puskaputtaajat, Laukaa). Saari avasi kilpailunsa mainiosti pelaten kierroksen 8 heittoa alle parin. Päivän toinen kierros sujui vielä pari pykälää paremmin, lukemiin 48 heittoa (-12). Saari johtaa MJ18-luokan kilpailua (100, -20), Eetu Vähäkuopus (Oulun frisbeeseura) on toisena ja Eerik Illikainen (Oulun frisbeeseura) kolmantena.

MJ15-luokassa kärkeä pitää Samuli Rantanen (Liitokiekkoseura Mustavaris, Pori). Mikael Hautala (Frisbeegolf Ruka) ja Elias Raitakari (Liitokiekkoseura Mustavaris) jakavat kilpailun kakkospaikkaa. FJ15-luokassa johdossa on nousujohteisesti lauantaina pelannut Jemina Koskela (Oulun frisbeeseura).

Mastersluokissa tasaista

FA40-luokassa johtopaikalla on Marja-Liisa Parviainen (Oulun frisbeeseura) ennen Kati Tuomaista (Oulun frisbeeseura). MA40-luokan kilpailua johtaa puolestaan Jouni Räinä (Oulun frisbeeseura) 113 heiton lukemilla (-7). Vain heiton päässä, toisella sijalla on Terho Hautala (Frisbeegolf Ruka). Oulun frisbeeseuraa edustavat Mika Kumpula ja Kimmo Mäenpää jakavat luokan kolmossijaa.

Myös MA50-luokassa tilanne on tasainen Heikki Riekin (Oulun frisbeeseura) johtaessa kilpailua vain heiton erolla Eero Achreniin (Urheiluseura Ruukin Into, Siikajoki). Kolmantena on Pekka Leinonen (Suomussalmen Rasti).

Amateur Series -kilpailu huipentuu huomenna sunnuntaina. Päätöskierros pelataan väliaikalähdöin klo 8 alkaen.

Tulospalvelu Disc Golf Metrixissä