Kesän toinen Amateur Series -SM-karsintakilpailu käynnistyi Raaseporissa

Kauden toinen, SM-karsintana amatöörien ja junioreiden frisbeegolfin SM-kilpailuihin toimiva Amateur Series -kilpailu avattiin tänään Raaseporissa. Urheiluopisto Kisakeskuksen radalla pelattavaan karsintakilpailuun starttasi lauantaiaamuna yhteensä 105 pelaajaa seitsemässä eri luokassa.

Avauspäivänä kussakin luokassa pelattiin kaksi kierrosta. Kilpailun kolmas ja samalla viimeinen kierros pelataan sunnuntaina väliaikalähdöin.

MA1-luokassa kilpailua avauspäivän jälkeen johtopaikkaa pitää hallussaan Markus Enqvist (FrisbeeGolfClub Hyrylä) tuloksella 109 heittoa (-11). Jani Voutilainen (Disc Golf Vikings, Helsinki) on yhden heiton päässä toisena ja Atte Ruuskanen (Disc Golf Vikings) kolmen heiton päässä kolmantena.

FA1-luokassa Mirabella Meltaus (Disc Golf Vikings) ja Sannakaisa Puttonen (Lempäälän Kiekko Disc Golf) avasivat päivän vahviten ja jakoivat ensimmäisen kierroksen jälkeen luokan kärkitilaa. Toisella kierroksella Meltaus paransi entisestään ja pelasi luokassa päivän parhaan kierroksen 63 heitolla (+3). Ennen päätöskierrosta Meltaus johtaa (132, +12) ennen Puttosta ja kolmantena olevaa Sanna Ahlgrenia (Lempäälän Kiekko Disc Golf).

Mirabella Meltaus. Kuva: SFL / Marika Salmi

MA40-luokassa ykköspaikalla kolmen heiton johtoaseman turvin on Mika Terävä (Frisbeegolfseura 7k, Turku) tuloksella 117 heittoa (-3). Toisena on Ville Mäki (Frisbeegolfseura 7k) ja kolmantena Miikka Ala-Ilomäki (Disc Golf Hyvinkää).

FA40-luokan johdossa on Annemari Lumppio (Nummelan frisbeeseura) 144 heitolla (+24) ennen Mila Puumalaa (Karkkilan Frisbeegolfkerho) ja Virva Pääskysmäkeä (Lohjan Liitokiekkoilijat).

Veli-Antti Hakala (Puskasoturit, Espoo) johtaa MA50-luokan kilpailua ennen sunnuntain finaalikierrosta lukemin 125 heittoa (+5). Vain kahden heiton päässä toisena on Simo Rantala (Disc Golf Vikings). Soini Lönnqvist (Raaseporin Korilla) ja Tapio Viljava (Nummelan frisbeeseura) jakavat kolmatta sijaa vain heiton erolla viidentenä olevaan Tero Pesoseen (Puskasoturit).

Åström ja Lampainen junioriluokkien kärkipaikoilla

Päivän toisella kierroksella 18-vuotiaiden (MJ18) kilpailun kärkipaikalle nousi Samu Åström (Jyväskylän Liitokiekkoilijat). Kahden kierroksen jälkeen Åström on lukemissa 116 heittoa (-4). Sami Paloluoma (Frisbeegolfseura 7k) on toisena ja Lauri Tyllinen (Talin Tallaajat, Helsinki) kolmantena.

Teemu Lampainen. Kuva: SFL / Marika Salmi

15-vuotiaiden (MJ15) kärjessä on Wirmo DiscGolf Mynämäkeä edustava Teemu Lampainen. Lampainen pelasi lauantaina kummankin kierroksensa kolme heittoa alle parin, ollen päivän päätteeksi lukemissa 114 heittoa (-6).  Ossi Valkeajärvi (Frisbeegolfseura 7k) on toisena ja Mikael Tuohioja (Tampereen frisbeeseura) kolmantena.