Suomen pelaajavalinnat joukkuefrisbeegolfin MM-kilpailuihin

Suomen frisbeegolfliitto on nimennyt edustusjoukkueen Alutagusessa, Virossa 21.-24.8.2019 järjestettäviin joukkuefrisbeegolfin MM-kilpailuihin.

Valinnat MM-joukkueeseen tehtiin tammikuussa 2019 julkaistujen valintakriteerien perusteella. Valinnoissa käytettyä keskiarvoratingia tarkasteltiin toukokuun 2019 rating-päivityksen pohjalta. Joukkue rakennettiin rating-järjestyksen perusteella halukkaista kärkitason heittäjistä.

Joukkue koostuu avoimen luokan, naisten avoimen luokan sekä juniori- ja masteriluokkien pelaajista*. Joukkueeseen valittiin yhteensä yhdeksän pelaajaa.

Joukkueeseen kuuluvat:

• MPO: Teemu Nissinen (Nummelan frisbeeseura)
  • MPO: Jesse Nieminen (Vuorelan Veikot, Siilinjärvi)
  • MPO: Niklas Anttila (Vuorelan Veikot, Siilinjärvi)
  • Juniorit: Mikael Räsänen (Deep in the Forest, Kuopio)
  • Juniorit: Oskari Vikström (Jyväskylän Liitokiekkoilijat)
  • MP40: Janne Hirsimäki (Nummelan frisbeeseura)
  • MP40: Mikael Hyväri (BSC Disc Golf Team, Oulu)
  • FPO: Hannele Määttä (Tomoottajat Disc Golf, Kankaanpää)
  • FPO: Anna-Sofia Haipus (Ähtärin Urheilijat)

Joukkuefrisbeegolfin MM-kilpailut on World Flying Disc Federationin (WFDF) alainen tapahtuma, joka järjestetään joka toinen vuosi. Edellisen kerran joukkuefrisbeegolfin MM-kilpailut järjestettiin Englannissa vuonna 2017. Tuolloin Suomen joukkueella oli kotiintuomisinaan MM-hopeamitalit.

Edellisistä vuonna 2017 järjestetyistä joukkuefrisbeegolfin MM-kilpailuista Suomen joukkue voitti MM-hopeaa.

Lisätietoja MM-kilpailuista

MM-kilpailuiden viralliset nettisivut

*) The definition for MPO, FPO and MP40 are those that will be used by PDGA on January 1st 2019. The definition for a Junior to compete at WTDGC is that they should be 18 or under in the year of the event irrespective of their past disc golf history.