Kauden ensimmäinen Amateur Series -SM-karsintakisa Ähtärissä

Ähtärissä, Mustikkavuoren frisbeegolfradalla järjestetään 4.-5.5. frisbeegolfkauden ensimmäinen Amateur Series -SM-karsintakilpailu. Kesäkauden aikana järjestetään yhteensä viisi Amateur Series -kilpailua, jossa kussakin on jaossa osallistumisoikeuksia amatöörien ja junioreiden omiin SM-kilpailuihin.

Ähtärissä kilpaillaan yhteensä yhdeksässä eri luokassa. Ikärajattomien amatööriluokkien MA1 ja FA1 lisäksi kilpaillaan ikärajatuissa luokissa: miehet 50-vuotiaissa (MA50) ja 40-vuotiaissa (MA40), 18-vuotiaissa (MJ18) ja 15-vuotiaiden luokissa (MJ15), naiset puolestaan 40-vuotiaissa (FA40), 18-vuotiaissa (FJ18) sekä 15-vuotiaissa (FJ15). Yhteensä kilpailuun on ilmoittautunut mukaan 72 pelaajaa.

Kaksipäiväinen kilpailu koostuu yhteensä kolmesta kierroksesta, joista kaksi pelataan lauantaina ja viimeinen kierros sunnuntaina. Kilpailu järjestetään Mustikkavuoren frisbeegolfpuistoon muokattavalla radalla. Kullakin kierroksella pelataan 18 väylää.

Kilpailuiden järjestävänä tahona toimiii Ähtärin Urheilijoiden frisbeegolfjaosto.

Mukana mielenkiintoisia nimiä eri puolilta Suomea

Kilpailijajoukosta voidaan poimia useita esimerkiksi viime vuoden SM-kilpailuiden tulosten perusteella mielenkiintoisia nimiä. Naisten FA1-luokan kilpailuun on ilmoittautunut mukaan muun muassa viime vuonna luokassa SM-hopeaa voittanut Vilma Kivimäki (Sipoo Discstroyers).

Vilma Kivimäki. Kuva: SFL / Marika Salmi

15-vuotiaiden tyttöjen luokan lähtölistalla on mukana puolestaan viime vuoden SM-pronssimitalisti Sinna Talvensola (Jyväskylän Liitokiekkoilijat). Niin ikään Jyväskylän Liitokiekkoilijoita edustava Sonja Laine on ilmoittautunut mukaan 18-vuotiaiden luokkaan. Vuonna 2018 hän kilpaili vielä 15-vuotiaiden luokassa, ollen tuolloin SM-hopealla.

Myös poikien junioriluokkiin kohdistuu ennakolta paljon mielenkiintoa. 18-vuotiaissa mukana on muun muassa mielenkiintoinen Jyväskylän Liitokiekkoilijoiden kolmikko Lauri Lehtinen, Matias Puikkonen ja Otto Lehtonen. Lehtinen ja Puikkonen sijoittuivat viime vuonna samaisella Mustikkavuoren radalla järjestetyissä parifrisbeegolfin SM-kilpailuissa 18-vuotiaissa  SM-hopealle. Puikkonen ja Lehtonen puolestaan sijoittuivat viime vuonna 18-vuotiaiden henkilökohtaisessa SM-mittelössä jaetulle neljännelle sijalle.

40-vuotiaissa mukana on muun muassa Tomi Rahikainen (Frisbeegolf Petäjävesi), joka oli viime vuonna Tahkolla luokassaan SM-kilpailuissa neljäs. 50-vuotiaiden kisaan on ilmoittautunut puolestaan viime vuoden SM-vitonen Mikko Niemi (Valkeakoski Disc Golf).

Kilpailun tulospalvelu, aikataulu ja ilmoittautuneet.