Joukkuefrisbeegolfin MM-valinnat toukokuun rating-päivityksen jälkeen

Suomen frisbeegolfliitto ry:n hallitus julkisti edustajien valintakriteerit vuoden 2019 joukkuefrisbeegolfin MM-kilpailuihin sekä vuoden 2020 EM-kilpailujoukkueeseen tammikuun 2019 alussa.

World Flying Disc Federationin (WFDF) alaiset joukkuefrisbeegolfin MM-kilpailut kilpaillaan Virossa elokuussa 2019 (viikolla 34).

Valintakriteerit:

• Valinnat joukkueeseen tehdään huomioimalla pelaajan kolmen parhaan kilpailun keskiarvorating. Keskiarvoratingiin lasketaan mukaan vain vuoden 2018 aikana käydyt kilpailut sekä vuoden 2019 kilpailut, joista ehtii tulla lopulliset ratingit joukkueen valintapäivämäärään mennessä. Ratingiin otetaan mukaan kunkin pelaajan kolme parasta vähintään kahden kierroksen kisaa.
  • SFL:n hallitus valitsee joukkueeseen myös pelaavan kapteenin, joka sitoutuu hoitamaan kapteenin päivittäiset velvollisuudet (joukkueen johtaminen, yhteistyö kisaorganisaation kanssa).
  • SFL pidättää oikeuden nostaa tarpeen tullen mukaan joukkueeseen varapelaajia kriteeristön ulkopuolelta, mikäli joukkueen jäsen peruuttaa osallistumisensa viime hetkellä.

Hallitus on päättänyt ottaa keskiarvoratingin laskennassa huomioon toukokuun 2019 rating-päivitykseen mukaan ehtivät kilpailut. Joukkue tulee ilmoittaa kisajärjestäjälle 7.6.2019 mennessä. SFL on suoraan yhteyksissä pelaajiin valintakriteerien mukaisessa järjestyksessä.