SFL kustantaa pelkkiä juniori- ja/tai naisten luokkia sisältävien kilpailuiden sanktiointimaksut

Uudistuksen tavoitteena on madaltaa kilpailuiden järjestämiskynnystä sekä kannustaa kilpailunjärjestäjiä tarjoamaan enemmän luokkia ja kilpailuja naisille ja junioreille.

SFL:n vision 2022 mukaan liiton tavoittena on edistää naisten ja tyttöjen frisbeegolfharrastusta sekä junioritoimintaa. Osana tämän vision toteutusta SFL:n hallitus on päättänyt maksaa vuonna 2019 kaikkien sellaisten Suomessa järjestettävien PDGA-sanktioitavien kilpailuiden sanktiointimaksut järjestäjän puolesta, joissa järjestetään vain junioreiden ja/tai naisten kilpailuluokkia

Esityksen asiasta hallitukselle teki helmikuussa liiton naisjaosto. Uudistuksen tavoitteena on madaltaa kilpailuiden järjestämiskynnystä. Toisena tavoitteena on houkutella kilpailunjärjestäjiä tarjoamaan enemmän luokkia ja kilpailuja naisille ja junioreille, jotta mahdollisimman moni voisi kokea pelaavansa itselleen oikeassa luokassa. Uudistuksen tuloksia tullaan arvioimaan vuoden 2019 lopussa.

Kuva: SFL

”Hallituksessa koimme tämän yhdeksi hyväksi, konkreettiseksi avaukseksi liiton vision ja yhdenvertaisuussuunnitelman toteutuksessa. Toivottavasti uudistus kannustaa suomalaisia kilpailunjärjestäjiä tarjoamaan entistä enemmän kilpailuja sekä huomioimaan nämä tärkeät kohderyhmät. Suosittelemme naisten ja junioriluokkien järjestämistä myös kaikissa muissakin kilpailuissa”, puheenjohtaja Ari Penttala kommentoi.

Vain juniori- ja/tai naisten luokkia sisältävää kilpailua hakevaa pyydetään ruksittamaan liiton kilpailuhakemuslomakkeelle osioon ”5. Kilpailussa järjestettävät luokat” lisätty uusi kohta ”Kilpailussa on vain nais- ja/tai junioriluokkia, joten sanktiointimaksua ei laskuteta”. Muiden kilpailuiden osalta sanktiointimaksut laskutetaan edelleen tavalliseen tapaan järjestäjältä.