Tampereella pelattiin viikonloppuna frisbeegolfin Amateur Series -kilpailu

Pirkanmaan Frisbeegolf ry:n järjestämä frisbeegolfin Amateur Series -kilpailu pelattiin viikonloppuna 21.-22.7. Epilän frisbeegolfpuistossa. Kaksipäiväisessä kisassa pelattiin yhteensä kolme kierrosta. Jaossa oli paitsi pokaaleja, myös paikkoja amatööri- ja junioriluokkien SM-kilpailuihin. Kilpailuun osallistui yhteensä 73 pelaajaa kahdeksassa eri luokassa.

MA1-luokan kilpailun voitti Samuli Koskinen (Disc Klupi Kuhmoinen). Koskinen teki kisaviikonlopun aikana tasaisen varmaa jälkeä, ollen 37 pelaajan luokassa kahdesti kierroksen voittaja ja finaalikierroksellakin neljäs. Voitto irtosi kokonaistuloksella 151 (14 alle parin). Koskisen takana kolmen heiton päässä hopeasija jaettiin Janne Kinnusen (Tampereen Frisbeeseura) ja Antti Raution (Liitokiekkoseura Mustavaris) kesken.

MA1-luokan kärkikolmikko. Kuva: SFL

Naisten FA1-amatööriluokassa nousujohteisesti viikonloppuna pelannut järjestäjäseuran Marjo Haarala voitti kilpailun ennen Sanna Ahlgrenia (Lempäälän Kiekko Disc Golf) ja Sannakaisa Puttosta (Tampereen Frisbeeseura).

FA1-luokan top-3. Kuva: SFL

Järvinen, Ahonen ja Mäkelä junioriluokkien voittoon

Viikonlopun parhaat kierrostulokset nähtiin sunnuntain finaalikierroksella. Sekä MA1-luokassa kilpaillut Tomi Kleemola (Tampereen Frisbeeseura) että alle 18-vuotiaissa pojissa pelannut Veeti Järvinen (Vuorelan Veikot) päättivät viikonlopun kisaurakkansa kierrostuloksella 48 heittoa (-7).

Järviselle hyvin pelattu päätöskierros varmisti luokkansa kokonaiskilpailun voiton ennen toisen sijan napannutta Aati Vesalaa (Ähtärin Urheilijat). Tämän takana kilpailun kolmossijasta käytiin tiukkaa kamppailua, sillä Matti Paussu (Brutal Force) ja Eevert Salminen (FrisbeeGolf Petäjävesi) suuntasivat päätöskierrokselle tasapisteistä, Oskari Vuoriston (Pirkkalan Frisbeeseura Aviaattorit) väijyessä vain yhden heiton päässä kaksikosta. Kutkuttavan jännittävän päätöskierroksen jälkeen pronssille sijoittuivat lopulta tasatuloksella Paussu ja Vuoristo, vain yhden heiton erolla Salmiseen.

MJ18-luokan kärki. Kuva: SFL

15-vuotiaissa pojissa voiton vei Casper Ahonen (Padasjoen Frisbeegolf) ennen Max Kummalaa (Wirmo DiscGolf Mynämäki) ja kolmanneksi sijoittunutta Mikael Tuohiojaa (Tampereen Frisbeeseura). 15-vuotiaiden tyttöjen kilpailun voitti puolestaan Anni Mäkelä (Vampulan Urheilijat) ennen Sonja Lainetta (Jyväskylän Liitokiekkoilijat) ja Sinna Talvensolaa (Jyväskylän Liitokiekkoilijat).

FJ15-luokan kärkikolmikko. Kuva: SFL

MJ15-luokan palkitut. Kuva: SFL

Tamperella kilpailtiin myös kolmessa Masters-luokassa. 40-vuotiaissa (MA40) voiton vei mainiolla kokonaistuloksella 155 (-10) Samipekka Saarnio (Sipoon Discstroyers). Sami Wirkkula (Pirkkalan Frisbeeseura Aviaattorit) voitti puolestaan 50-vuotiaissa (MA50) ja Tiina Karlsson (Puskasoturit) 40-vuotiaissa naisissa (FA40).

FA40-luokan voittaja Tiina Karlsson. Kuva: SFL

MA40-luokassa pronssitila jaettiin. Kuvassa palkitut pelaajat, voittaja Samipekka Saarnio, toiseksi tullut Jari Lehtonen ja pronssin jakaneet Tero Ketonen ja John Eriksson. Kuva: SFL

Myös MA50-luokassa jaettiin pronssitila. Voiton vei Sami Wirkkula, toiseksi sijoittui Timo Ahonen ja kolmanneksi Seppo Järvinen ja Mikko Niemi. Kuva: SFL

Karsintakilpailut amatöörien ja juniorien SM-kilpailuihin on käyty

Yhteensä kesän aikana kilpailtiin neljässä Amateur Series -kilpailussa: Muhoksella 30.6.-1.7., Keuruulla 14.-15.7. sekä Hyvinkää-Riihimäen kilpailussa ja Tampereen kilpailussa 21.-22.7. Kussakin kilpailussa on ollut jaossa paikkoja amatööri- ja junioriluokkien omiin SM-kilpailuihin. Karsintakilpailuista saatujen paikkojen lisäksi kilpailuihin voi päästä mukaan hakemalla villiä korttia.

Juniorit kisaavat Suomen mestaruuksista muutaman viikon päästä 4.-5.8. Jyväskylässä. Amatöörien SM-kisat järjestetään puolestaan 21.-23.9. Tahkolla.

Tulokset.