Joukkuefrisbeegolfin SM-kisat käynnistyivät

Joukkuefrisbeegolfin Suomen mestaruuksista pelataan tänä viikonloppuna Karkkilassa ja Vihdissä. Karkkilan Frisbeegolfkerhon järjestämässä kilpailussa pelataan kahdella eri radalla: Karkkilan frisbeegolfradalla sekä Vihdissä Kaatiksen radalla.

Kilpailut järjestetään kahdessa eri luokassa: avoimessa sekä sekajoukkueissa. Kummassakin luokassa on mukana yhteensä 18 joukkuetta, joissa kussakin on neljä jäsentä. Ensimmäisenä kilpailupäivänä pelaajia hemmoteltiin loistopuitteilla ja kesäisellä auringonpaisteella. Kummassakin luokassa pelattiin yksi joukkueparigolfkierros Karkkilassa ja yksi parigolfkierros Kaatiksella Vihdissä.

Nummelan ja Lohjan joukkueet johtoasemista päätöspäivään

Sekajoukkueiden kilpailussa ensimmäinen kilpailupäivä avattiin joukkueparigolfilla. Ensimmäisellä pelikierroksella vahvimpia otteita näytti helsinkiläisseura Talin Tallaajien joukkue ennen Nummelan frisbeeseuraa sekä Joen Liitokiekkoa ja Riihimäen Frisbeegolfia.

Parigolfina pelatulla toisella kierroksella parhaasta kierrostuloksesta vastasi puolestaan Nummelan frisbeeseura. Loistokierros nosti joukkueen aina kärkipaikalle saakka yhteispisteillä 150. Toiseen kilpailupäivään kakkospaikalta suuntaa Talin Tallaajat (124 pistettä) ja kolmossijalta parigolfkierroksella kirinyt laukaalainen Puska Puttaajat (122 pistettä).

Avoimessa luokassa avauskierrokset pelattiin vastakkaisessa järjestyksessä, ensimmäinen kierros parigolfina ja toinen kierros joukkueparigolfina. Avauskierrokselta täyden pistepotin itselleen keräsi Lohjan Liitokiekkoilijat ennen Talin Tallaajia sekä turkulaista Frisbeegolfseura 7k:ta ja Raaseporin Korillaa.  Avauskierroksella nähtiin myös yksi hole-in-one, Willimiehen Disc Golfin Niko Liikkasen toimesta.

Toinen pelikierros osoittui äärimmäisen tasaiseksi. Peräti neljä joukkuetta — Lohjan Liitokiekkoilijat, Talin Tallaajat, Frisbeegolfseura 7k ja Vuorelan Veikot — pelasivat kierroksen tasatulokseen. Kohti päätöskierroksia suunnataan Lohjan Liitokiekkoilijoiden johdolla (147 pistettä). Toista sijaa pitää hallussaan Talin Tallaajat (137 pistettä) ja kolmossijaa Frisbeegolfseura 7k (126 pistettä).

SM-kilpailut huipentuvat sunnuntaina. Sekajoukkueet pelaavat kaksi viimeistä kierrostaan Karkkilassa noin klo 9 ja klo 14 alkaen. Avoin luokka avaa päätöspäivänsä Vihdissä Kaatiksen kentällä noin klo 9 alkaen ja pelaa päätöskierroksensa Karkkilassa noin klo 14 alkaen. Yleisöllä ja medialla on tapahtumaan vapaa pääsy.

Tulospalvelu Kisakoneessa.

Lisätietoja pelimuodoista.