Joukkuefrisbeegolfin SM-kilpailut alkavat

Joukkuefrisbeegolfin SM-kilpailut pelataan Karkkilassa ja Vihdissä 7.-8.7.2018. Kilpailuiden järjestelyistä vastaa frisbeegolfiin erikoistunut urheiluseura Karkkilan Frisbeegolfkerho ry.

Kilpailut järjestetään kahdessa eri luokassa: avoimessa sekä sekajoukkueissa. Kummassakin luokassa on mukana yhteensä 18 joukkuetta, joissa kussakin on neljä jäsentä. Sekaluokan joukkueissa on oltava mukana yksi naispelaaja sekä ikäluokkapelaaja (juniori 18 tai alle, tai seniori 40 tai yli). Avoimeen luokkaan voivat osallistua kaikki pelaajat.

Joukkuefrisbeegolfissa kilpaillaan nimensäkin mukaisesti joukkueena. Vuonna 2018 Suomen mestaruuksia ratkotaan uusien pelimuotojen avulla. Kilpailu koostuu yhteensä neljästä eri kierroksesta, joista kahdella pelataan koko joukkueen voimin, ja kahdella kierroksella kerrytetään joukkueen pistepottia pareittain pelaamalla. Kilpailun voittaa joukkue, joka kerää kahden kilpailupäivän aikana eniten pisteitä.

Kaksi kilpailurataa tarjoavat pelaajille haastetta

Kilpailut järjestetään kahdella erityyppisellä radalla. Karkkilan radalla pelataan aivan keskustan läheisyydessä. Karkkilan radalla on vähän korkeuseroja, mutta niin metsään kuin avoimille niityillekin sijoittuvat väylät tarjoavat haastetta monipuolisuudellaan. Kaatiksen rata Vihdissä haastaa pelaajia puolestaan runsailla korkeuseroillaan sekä pitkillä väylillään. Kilpailtavalla radalla on kaksi par-5-väylää.

Kummassakin luokassa pelataan kumpanakin kilpailupäivänä kaksi kierrosta. Avoin luokka aloittaa kisaurakkansa Kaatikselta lauantaina 7.7. noin klo 10 alkaen ja pelaa päätöskierroksensa Karkkilassa sunnuntaina noin klo 14 alkaen. Sekajoukkeissa kilpailu alkaa lauantaina Karkkilasta noin klo 10 ja päätöskierrokselle suunnataan Karkkilassa sunnuntaina noin klo 14 alkaen. Tarkemmat paikat ja aikataulut löytyvät Kisakoneen tulospalvelusivulta.

Yleisöllä ja medialla on tapahtumaan vapaa pääsy. Yleisön on tärkeää kunnioittaa pelaajien suoritusrauhaa kytkemällä puhelin äänettömälle sekä välttämällä tarpeetonta liikkumista heittosuoritusten aikana.

Tarkempi aikataulu ja tulospalvelu Kisakoneessa.