Varalassa leireiltiin junioreiden ja Disc Golf Team Finlandin voimin

Frisbeegolfliiton heinäkuu avattiin Tampereella järjestetyn leirityksen merkeissä. Varalan urheiluopistolla järjestettiin niin liiton juniorileiri kuin Disc Golf Team Finland -valmennusryhmän leirityskin.

Leiriläiset matkalla Tahmelan kentälle.

Juniorileirin ohjelman puitteissa uppouduttiin frisbeegolfin eri osa-alueisiin – kuten foren ja puttaamisen saloihin. Frisbeegolftreeniä tehtiin monipuolisesti Varalan radalla, Tahmelan tekonurmella ja Epilän frisbeegolfradalla. Lisäksi leirin päätöspäivänä treenattiin saliolosuhteisiin rakennettujen haasteratojen parissa.

Ohjaajina leirillä toimivat Mikko Kivioja, Mikko Pulli ja Rauno Myllynen. Lisäksi toiminnanjohtaja Anniina Ihamäki toimi leirillä valvojana.

Leiripaketin sisältöä tuki Prodigy Disc Europe. Lisäksi leirikisailujen palkintoja tuki Powergrip.

Disc Golf Team Finlandin kaksipäiväiseen leiriin kuului käytännön harjoitusten lisäksi myös erilaisia luentoja ja keskusteluja. Leirillä pureuduttiin niin arkiseen treenaamiseen kuin monelle kauden päätavoitteena toimiviin Kroatian EM-kilpailuihinkin. Leirin aikana harjoiteltiin muun muassa upouudella Tampereen frisbeegolfkeskuksella.

Leirikokonaisuudesta Disc Golf Team Finlandin osalta vastasivat päävalmentaja Kari Lehtisalo sekä valmennustiimiin kuuluvat Janne Hirsimäki ja Anne Matilainen.