Disc Golf Team Finland on valittu

Suomen frisbeegolfliiton vuonna 2018 toimintansa aloittanut huippu-urheiluyksikkö, Disc Golf Team Finland (DGTF), on valinnut tukiurheilijansa vuodelle 2018. Yhteensä tiimiin valittiin mukaan yhdeksän motivoitunutta, huipulle tähtäävää frisbeegolfaria. Syyskuun EM-kilpailuihin lähtevä maajoukkue valitaan myöhemmin kevään aikana.

Perustettavan DGTF-tiimin tarkoituksena on tukea frisbeegolfareiden kokonaisvaltaista kasvua ja urheilijan arkea. Ensimmäisenä kautena toiminta painottuu lähivalmennukseen urheilijan omissa harjoitteluympäristöissä. Keskeisiä teemoja ovat harjoitusolosuhteet, harjoittelun laatu sekä suunnitelmallisuus.

DGTF-tiimiä vetävä päävalmentaja Kari Lehtisalo on toiminnan käynnistymisestä innoissaan:

“Pitkän tähtäimen matka kohti maailman huippua alkaa. Huippu-urheiluyksikön valmennustiimin tavoite on luoda ja varmistaa urheilijoiden arkipäivän harjoittelun määrä ja laatu.”

Lehtisalo suoritti urheilijavalinnat yhteistyössä liiton hallituksen kanssa. Tärkeimmät kriteerit valinnoissa olivat valmius sitoutua toimintaan kokonaisvaltaisesti ja ennen kaikkea potentiaali kehittyä taistelemaan kärkisijoituksista kaikissa kilpailuissa.

Mukaan valitut urheilijat:

• Väinö Mäkelä
  • Teemu Nissinen
  • Seppo Paju
  • Leo Piironen
  • Mikael Hakala
  • Henna Blomroos
  • Anna-Sofia Haipus
  • Eveliina Salonen
  • Sini Lindholm

Myös huippu-urheiluyksikön valmennustiimiä on täydennetty. Lehtisalon apuna valmennustiimissä tulevat toimimaan erityisesti lajivalmennuksen saralla Janne Hirsimäki sekä psyykkisen valmennuksen puolella Anne Matilainen.

Viimeiset EM-kisanäytöt huhtikuussa

Suomelle on annettu kesän 2018 EM-kilpailuihin (Kroatiaan) 26 edustuspaikkaa. Hallitus on tammikuussa 2017 ilmoittanut valintakriteerit joiden perusteella suoritetaan 2/3 valinnoista. Kevään aikana nimetään EM-kilpailuihin ensimmäiset urheilijat. Lopullinen joukkue nimetään viimeistään 6.5.2018.

EM-kisoihin maajoukkuetta lähdetään rakentamaan menestysmahdollisuuksien pohjalta. Viimeisiä näyttöjä on näin ollen mahdollista antaa vielä huhtikuun 2018 aikana. Käytännössä huhtikuun EuroProTourin osakilpailu Vierumäellä on viimeinen selkeä tilaisuus vakuuttaa valitsijat.

Etsimme yhteistyökumppaneita

Disc Golf Team Finland etsii toiminnalleen myös yhteistyökumppaneita ja sponsoreita. Yhteistyötarjousten myötä voi lähestyä suoraan päävalmentaja Lehtisaloa tai toiminnanjohtaja Anniina Ihamäkeä. Tulemme myös olemaan kevään aikana yhteydessä sponsoriyhteistyön merkeissä eri yrityksiin.

Lisätietoja:

Kari Lehtisalo (DGTF-toiminta)