Liiton valtionavustus säilyi ennallaan – toisen asteen oppilaitosten yhteishaku käynnistyy

Opetus- ja kulttuuriministeriö (OKM) on julkistanut tänään maanantaina 19.2. liikuntajärjestöille myöntämänsä valtionavustukset vuodelle 2018. Suomen frisbeegolfliitto ry:n saama valtionavustus säilyi samansuuruisena kuin vuoden 2017 avustus. Valtionavustusta myönnettiin vuoden 2018 toimintaan 60 000 euroa.

“Myönnetty avustus osoittaa, että frisbeegolfliitto on vakiinnuttamassa asemansa muiden liikuntajärjestöjen joukossa. Saatu avustus mahdollistaa toimintamme kehittämisen hyvin myös tänä vuonna” kommentoi liiton puheenjohtaja Ari Penttala.

Lisätietoja myönnetyistä avustuksista OKM:n tiedotteessa.

Yhteishaku toisen asteen oppilaitoksiin käynnistyy

Yhteishaku toisen asteen oppilaitoksiin on käynnissä 20.2.-13.3.2018.

Joroisten lukioon on mahdollista hakea Suomen ainoalle frisbeegolflinjalle. Frisbeegolflinjasta kiinnostuneiden kannattaa tutustua muun muassa linjaa esittelevään videoon sekä frisbeegolflinjan opetussuunnitelmaan. Lisätietoja Joroisten lukion sivuilla.

Lisäksi Suomessa on 15 valtakunnallisen urheiluoppilaitoksen statuksen omaavaa lukiota sekä 15 ammattioppilaitosta. Lisätietoja Olympiakomitean sivuilla.

Eri oppilaitosten tarjoamiin mahdollisuuksiin urheilun ja opiskelun yhteensovittamisesta pääset tutustumaan oppilaitosten omilla nettisivuilla. Frisbeegolfliitto antaa haussa tarvittavat lausunnot oppilaitoksille suoraan niiden pyynnöstä.

Lisätietoja:

Anniina Ihamäki