Anniina Ihamäki frisbeegolfliiton toiminnanjohtajaksi

Suomen frisbeegolfliiton uudeksi toiminnanjohtajaksi on valittu 26-vuotias Anniina Ihamäki.

Jyväskyläläinen Ihamäki on koulutukseltaan liikuntateteiden ja kasvatustieteiden maisteri. Liikuntahallinnon ja -suunnittelun lisäksi Ihamäen opintoihin on sisältynyt luokanopettajan ja liikunnanopettajan opintoja sekä viestintää.

Tuoretta ammattitaitoa ja intoa

Ihamäellä on vahva tausta erityisesti urheiluseurojen junioritoiminnasta ja erilaisten liikunta- ja urheilutapahtumien parista. Viime vuosina hän on toiminut muun muassa viestintätehtävissä Lahden MM-hiihdoissa ja Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunnassa. Aiemmin esimerkiksi yleisurheilun, jalkapallon ja hiihtolajien parissa työskennellyt Ihamäki odottaa innolla syventymistä uusiin tehtäviinsä frisbeegolfliitossa.

”Aloittelen työt todella innostunein fiiliksin! Alussa tarkempi tutustuminen itse lajiin ja liiton toimintaan sekä tietysti sen parissa toimiviin ihmisiin on ensiarvoisen tärkeää, sillä frisbeegolfympyröissä olen vielä suhteellisen uusi toimija.

Seuratoiminta on ollut aina todella lähellä sydäntäni. Ensitöikseni lähdenkin kartoittamaan, millaisia toiveita ja tarpeita jäsenseuroillamme on liiton toiminnan suhteen näin uuden toimintavuoden alkaessa”, Ihamäki toteaa.

SFL:n profiili nousussa

SFL puheenjohtaja Ari Penttala on hyvillään: ”Lajimme kehitys ja samalla liiton toiminnan kehittyminen näkyi selvästi rekrytoinnissa. Hakijat olivat tasokkaita ja jouduimme karsimaan osan hyvistä hakijoista jo ennen haastatteluja. Olemme selvästi asettuneet tukevasti urheilujärjestörintamalle, mistä kertoo suora ammatillinen kiinnostus tehtävään.

Liiton valitsijatyöryhmä paneutui hakuprosessiin huolella. Ihamäki täytti kirkkaasti kriteerit ja vakuutti lisäksi haastattelijat erityisesti viestinnän osaamisellaan. Uusi toiminnanjohtaja tuo hallituksen kattavan lajiosaamisen tueksi nuorta intoa ja kokonaisvaltaista urheiluympäristön rakenteiden ymmärrystä.”

Puheenjohtaja Penttalan katse tulevaisuuteen on luottavainen. Kuva: SFL / Jari Huotari

Toimintamalleja päivitetään

Frisbeegolfliiton väistyvä toiminnanjohtaja Mikko Kaakinen jatkaa tehtävissään 6.2.2018 saakka. Tämän jälkeen hallituksen jäsenet kantavat tiiviisti omat vastuualueensa ja 22. tammikuuta tehtävässään aloittava Ihamäki jatkaa perehtymistä uuteen työympäristöön.

Tiedotamme jäsenseurojamme ja kilpailunjärjestäjiä erikseen kuluvan kauden toimintamallien ja yhteystietojen osalta.

Lisätietoja:

Mikko Kaakinen, toiminnanjohtaja(at)frisbeegolfliitto(piste)fi,  045 663 5168