Koivu ja Paju kärkipaikalle frisbeegolfin SM-kilpailuissa

Frisbeegolfin SM-kilpailut käynnistyivät torstaina 17.8. Hyvinkään Nummenmäessä. Avoin kilpaluokka avasi kilpailut tyynessä pilvipoutaisessa säässä.

Koivu ja Paju valloittivat Nummenmäen avauspäivänä

Pasi Koivu. Kuva: SFL

Jo aamun ensimmäisistä ryhmistä löytyi kovatasoisia heittäjiä. Dick Lampinen asetti riman 54 heiton kierroksellaan (-6) ja löytyy päivän päätteeksi vielä 12:nnelta sijalta. Hetkeä myöhemmin Hyvinkään Joonas Kuitunen osoitti tuntevansa kotiradan metkut ja siirtyi kärkipaikalle kierrostuloksen 52 (-8) myötä.

Kuitusen kanssa päivän lopputuloksissa jaetulle kakkossijalle ylsivät myös Harri Blankenstein, Timi Järvenpää, Jani Nevala ja Matti Oksanen.

Avauspäivän tahtipuikkoa heilutti kuitenkin 2015 Suomen mestari Pasi Koivu. Kakkosväylän bogin jälkeen Koivu heitti birdiejä tehokkaaseen tahtiin ja päätyi huimaan kierrostulokseen 50 (-10).

Koivun tahtiin onnistui vastaamaan vain Seppo Paju. Viimeisten ryhmien joukossa pelannut Paju kiri lopussa tasoihin ja jakamaan kilpailun kovatasoisimman luokan kärkisijaa.

Kilpailut jatkuvat koko loppuviikon

Naisten luokka ja ikäluokat ovat vielä avauskierroksellaan. Tuloksia päivittyy vähitellen Suomen frisbeegolfliiton Kisakoneeseen.

Tulokset

Kilpailussa heitetään väliaikalähdöin yhteensä neljä kierrosta, joista viimeinen ja ratkaiseva sunnuntaina. Viikon päätteeksi kruunataan Suomen mestarit kuudessa kilpaluokassa.

Lisätietoja:

Marika Salmi, SM2017 mediavastaava