Frisbeegolfin EM-kisat järjestetään Suomessa 2016

Frisbeegolfin Suomen Mestari Jalle Stoor puttaa

Euroopan frisbeegolfin kattojärjestö PDGA Europe on myöntänyt Suomelle järjestelyoikeuden vuoden 2016 frisbeegolfin EM-kisoille Ouluun.

Suomen Olympiakomitean hallituksen puheenjohtajan Risto Niemisen tuki hankkeelle yhdessä Suomen frisbeegolfliiton kanssa vakuutti PDGA:n valitsijaraadin, joka painotti valinnassaan järjestelytahon ammattitaitoa, lajin suoria televisiointikokemuksia sekä frisbeegolfin yleistä arvostusta Suomessa.

Kilpailupaikaksi on valikoitunut Oulun Meri-Toppila DiscGolfPark, jossa sijaitsee yksi Euroopan arvostetuimmista frisbeegolfradoista.

Kilpailunjohtaja Jukka Teräs odottaa EM-kilpailuihin osallistujia yli 25 maasta naisten, miesten ja junioreiden sarjoihin.

“EM-kilpailuiden merkitys on todella suuri ja ajankohta on meille täydellinen. Laji elää suurta murrosta, edellisen vuoden jättimenestys EM-kisoista, tunnustus Suomen Urheilugaalassa ja useamman vuoden jatkunut hurja kasvu jäsenmäärässä – niin harrastajissa, kuin lisenssipelaajissakin tukee projektia loistavasti” kertoo Suomen frisbeegolfliiton puheenjohtaja Ville Kotamäki.

Frisbeegolf on Suomen nopeimmin kasvava urheilulaji. Suomesta löytyy jo yli 430 virallista frisbeegolfrataa ja harrastajia arvioidaan olevan tällä hetkellä yli 100 000.

Suomessa järjestettiin frisbeegolfin EM-kilpailut vuonna 2005 Tampereella ja Nokialla. Tämän jälkeen lajin kasvu on ollut maailman nopeinta juuri Suomessa. Lajin suosio kasvaa myös synnyinmaassa USA:ssa yli 20% vuosivauhdilla. Suomessa on parhaillaan neljä hallitsevaa Euroopan mestaria ja tällä hetkellä osa maamme edustuspelaajista harjoittelee Kaliforniassa kilpailukautta varten.

Lisätietoja tapahtumasta antaa:
Jukka Teräs