Kokousterveisiä hallitukselta

Suomen frisbeegolfliiton hallitus kokoontui täysimääräisenä Helsingissä 2. huhtikuuta 2014. Kokouksen esityslistalla oli runsaasti asioita liittyen kisakauden käytännön asioihin sekä valtionavun käsittelyyn ja liittopäivien valmisteluun.

EM- & SM-kilpailut sekä toureihin liittyvät asiat

Hallitus keskusteli ja päätti tukea EM-kisajoukkuetta hankkimalla kaikille viralliset kisapaidat, sekä maksamalla Suomen joukkueen osallistumismaksut. Joukkueeseen jo nimetyt hallituksen jäsenet jääväsivät itsensä päätöksestä.

Päätettiin myös avata hakuun sekä SM-2015 että amatöörien SM-2014 -kilpailut. Näistä lisätietoa tulossa tarjolle lähiaikoina.

Keskusteltiin myös tourien kiintiöpaikoista ja niiden jakamisesta ilmoittautumisen eri vaiheissa, koska asiasta on ollut erilaisia tulkintoja liiton foorumilla. NBDG pro-tourin vastaava Tapani Aulu on kirjoittanut asiasta selvennyksen liiton foorumille seurapalsta-osioon ja tourien vastaavat tulevat olemaan myös suoraan yhteyksissä osakilpailujen toimitsijoihin epäselvyyksien välttämiseksi.

SFL:n kilpailusäännöt & PDGA:n sääntökäännös

Päätettiin julkaista SFL:n kilpailusäännöt kotisivuilla. Käytiin myös läpi laskelmat PDGA:n sääntökirjan lisäpainoserästä sekä mahdollisista muutoksista materiaalissa. Tilaus on lähdössä kirjapainoon aivan lähipäivinä. Valmiita sääntökirjoja toimitetaan jäsenseurojen nimeämille yhteyshenkilöille jotka jakavat ne edelleen omille jäsenilleen. Viime vuonna painettu ja jaettu sääntökirja on edelleen voimassa.

Valtionavun jakaminen

Valtionavun saaminen edellyttää myös sen käyttämistä vuoden aikana. Kohteet jakamiselle ovat käytännössä yksinkertaiset, noudattaen Vision määrittelemiä suuntaviivoja. SFL:n jäsenseuroille tarjotaan mahdollisuus anoa seura-avustusta Vision mukaiseen toimintaan. Hakuohjeet ja siihen vaadittavat selvitykset tulevat lähipäivinä tarjolle liiton kotisivuille ja lisäksi toiminnanohjaaja on yhteydessä jäsenseuroihin asian suhteen.
Visio 2022 v.2

Liiton rooli kurinpidossa

Keskusteltiin liiton roolista nykyisessä kurinpitotoiminnassa ja käytiin lävitse rangaistusprosessi ja siihen liittyvät osapuolet. Viime syksynä PDGA Europen ja sen jäsenmaiden vastuita ja oikeuksia kasvattiin. Kansallisten kisojen kurinpitoasiat käsitellään kansallisen liiton tasolla ja sen jälkeen PDGA Europen rangaistuskomiteassa. EuroTourin tapahtumat käsitellään suoraan PDGA Europessa. Komitea tutkii asian ja valmistelee rangaistusehdotuksen PDGA:lle, jonka kurinpitotomikunta virallistaa rangaistustoimet.

Liittopäivät eli “liitopäivät”

Keskusteltiin liittopäivien järjestämisestä. Lajille ominaisena tapahtuma nimettäneen “liitopäiviksi”. Tarkoituksena on järjestää liitopäivät kauden päättyessä loka-marraskuussa yhtenä viikonloppuna ennen syyskokousta. Odotuksena on saada paikalle 1-3 hengen edustusto jokaisesta jäsenseurasta. Liitopäivillä valmistellaan syyskokouksen asioita ryhmätöiden muodossa, seurustellaan myös vapaamuotoisesti ja pelataan samalla jonkinlainen hallitus- tai joukkuekisa seurojen välillä.