Frisbeegolfin EM 2014

header_02

Vuosi 2014 on taas isojen kisojen vuosi Euroopassa. Kansallisten kilpailujen, EuroTourin ja Ruotsin Majorin lisäksi parhaat pelaajat kohtaavat Euroopanmestaruuskilpailuissa. Elokuun puolivälissä (18.-24.8.) kruunataan Euroopan mestarit Genevessä Sveitsissä.

EM-joukkueiden ilmoittautuminen alkaa jo tammikuussa, joten on aika kerätä Team Finland kasaan. Suomelle on tulossa noin 25-30 maapaikkaa yhteensä 200 pelaajan kilpailuun.

Ensimmäisessä vaiheessa joukkueeseen on kutsuttu 20 pelaajaa seuraavasti: MPO 10, FPO 2, MJ1 1, MPM 5, MPG 1, MPS 1

Ensimmäisessä vaiheessa pelaajat valittiin rahalistan, PDGA-pisteiden, PDGA-ratingin ja arvokilpailumenestyksen perusteella. Joukkuetta täydennetään lähiaikoina ensijaisesti samoin perustein kunhan paikkamäärä varmistuu – ja jos valitut eivät pysty ottamaan paikkaan vastaan. Etenkin myöhäisille peruutuspaikoille voidaan valita myös muilla perusteilla (hallituksen myöntämällä villillä kortilla).

EM-kilpailut ovat ns. omakustannuskilpailut, eli liitto ei tässä vaiheessa voi luvata tukea, tosin perinteisesti liitto on kustantanut joukkueen kilpailupaidat.

Lisätietoja kisoista http://edgc2014.discgolf.ch/wp/

————-