Haetaan kisajärjestäjiä vuoden 2014 SM-kisoille

SFL hakee frisbeegolfin vuoden 2014 SM-kilpailulle järjestäjää. Kilpailua voivat hakea vain SFL:n jäsenseurat.

Aikataulu

SM-kisat järjestetään vuonna 2014 vähintään kolmepäiväisenä tapahtumana.

Järjestettävät sarjat ja osallistumismaksu

Järjestettävät luokat ovat ainakin avoin, naiset, seniorit ja naisseniorit -40, -50, ja -60, sekä Juniorit-16 ja -19. Lisäksi järjestetään luokat myös nuoremmille tytöille ja pojille, mikäli osallistujia on. Osallistumismaksut päätetään yhdessä järjestävän seuran kanssa. Osallistumismaksut pidetään edelleen suhteellisen matalina.

Pelaajat, kisaformaatti ja ilmoittautuminen

Järjestävän seuran on pystyttävä ottamaan kisaan vähintään 144 pelaajaa niin, että avoimessa sarjassa on vähintään 72. Järjestäjä saa ottaa ilmoittautumisia enemmänkin. Järjestävä seura saa päättää peliformaatin, mutta kuitenkin niin, että jokainen pelaaja saa pelata vähintään kolme täyttä kierrosta (kierros on 18 reikää tai enemmän.)

Ilmoittautumisen järjestys ja rating-rajat ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen ilmoittautumisen avautumista.

Liitto tukee kisoja

Suomen frisbeeliitto on mukana tukemassa kisoja. Järjestävä seura saa SFL:lta rahallista tukea kisojen järjestelykuluihin 300 €. Järjestäjän on osoitettava tuelle ennalta määrätty kohde. Järjestävä seura saa käyttöönsä SFL:n Kisakoneen, joka toimii ilmoittautumis- ja tulospalveluna. SFL kustantaa PDGA:n palveluista koituvat kulut sekä mitalit/pokaalit, sekä tukee tiedotustoiminnassa toiminnanohjaajan avustuksella.

Säännöt

Vuoden 2014 SM-kisat noudattelevat 2012 ja 2013-kisojen sääntöjä, SFL varaa oikeuden tarkistaa sääntöjä 2013-kisojen jälkeen.

Medianäkyvyys

Kisajärjestäjän on ilmoitettava miten ja missä medioissa kisoista tiedotetaan. Erityisesti toivotaan näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Kisajärjestäjän on myös varmistettava finaalikierrosten tulosten live-seuranta valitsemassaan mediassa. Kisasivujen osoite on http://frisbeegolf-sm.fi/ .

SM-kilpailuhakemuksen jättäminen vuoden 2014 SM-kisoista:

Ilmoita hakemuksessa ainakin seuraavat asiat:

• Alustavat päivämäärät (päivämäärät tarkennetaan, kun vuoden 2014 kansainväliset arvokisat on selvillä)
  • Järjestävä seura
  • TD ja apulais-TD
  • Kilpailurata tai -radat
  • Kierrosten määrä ja alustava aikataulu
  • Palkintojen payout -prosentti

Lisäksi toivotaan suunnitelmia majoituksesta, oheiskilpailuista ja alustavista yhteistyökumppaneista.

SM-kisahakemus on toimitettava 31.1.2013 mennessä osoitteeseen toiminnanohjaaja@frisbeegolfliitto.fi. Toiminnanohjaajalle voi osoittaa myös lisäkysymykset kisoihin liittyen.