Vuoden parhaat on valittu

Suomen frisbeeliiton hallitus on valinnut vuoden 2012 tulokkaan, frisbeeseuran ja pelaajan.

Vuoden tulokkaaksi valittiin ryminällä kilpakentille murtautunut Ellinoora Heikkilä, joka vain lyhyen viikkokisakokemuksen jälkeen avasi virallisen kilpauransa voitolla, jota seurasi heti toinen, kolmas ja neljäs. Heikkilän kilpakauteen ei mahtunutkaan muuta kuin voittoja, joista peräti kaksi toi hänelle Suomen mestaruudet. Heikkilä voitti sekä Vampulan pro-kilpailun, Kankaanpään mestaruuden että parigolfin naisten ja sekaparien Suomen mestaruudet ensimmäisenä vuotenaan.

Vuoden seuraksi valittiin Nummelan Frisbeeseura, joka paitsi järjesti useita tasokkaita kilpailuja kauden aikana, on myös kouluttanut Suomen parhaita pelaajia. Tänä vuonna NFS hallitsi Nokialla pidettyjen SM-kilpailujen mitalitaulukkoa kolmella kullalla ja kahdella hopealla. Avoimessa luokassa sekä kulta että hopea matkasi Nummelaan, naiset 40 -luokassa tuli niin ikään kaksoisvoitto ja seniorit 40 -luokassa ykköstilan valtasi nummelalainen.

Vuoden pelaaja on tänä vuonna Nokian frisbeeseuran Markku Tohni, jonka kausi oli kauttaaltaan voitokas. Hänen vuoden meriitteihinsä kuuluvat Grandmasterien pro-tourin voitto, Senior Grandmasters -luokan Suomen mestaruus ja kirkkaimpana saman luokan EM-kulta Englannin elokuisista kilpailuista. Markku Tohni voitti myös EuroTourin kokonaissarjan Senior Grandmastereissa ja hän sijoittui kolmanneksi senioripelaajien Finnish Masters -kilpailussa.

Suomen frisbeeliiton hallitus onnittelee kaikkia palkittuja hienosta frisbeevuodesta 2012!

Palkinnot jaetaan syyskokouksessa Nummelassa lauantaina 17.11.