Frisbeegolfin SM -ennakkotunnelmia

Tällä viikolla järjestetään kotimainen päätapahtuma, SM-turnaus. Tapahtumanäyttämönä on Meri-Toppilan rata Oulussa ja kisat järjestää BSC Disc Golf Team ry.

Avoin sarja kuhisee suomenmestareita. Mukana on hallitseva, kaksinkertainen suomenmestari Jesse Heinonen, 2008 suomenmestari Joonas Hynönen ja vuoden 2007 suomenmestari Ville Piippo. Tällä kertaa mukana on myös jo pidempään kisataukoa kotimaisilta kilpakentiltä pitänyt Jussi Meresmaa. Pystyykö hän uusimaan mestaruutensa jo kymmenen vuoden takaa (2001 ja 2000)?
Kovana haastajana on myös viime viikonloppuna Discmania Cash Money Tourin voiton napannut Pasi Koivu. Eikä voida unohtaa pitkää joukkoa muita nälkäisiä, ensimmäistä mestaruustitteliään jahtaavia Juho Rantalaihoa, Seppo Pajua, Teemu Nissistä, Miko Fyhriä ja monia muita.

Naisissa ehdoton ennakkosuosikki on moninkertainen suomenmestari Anne Matilainen, joka on tosin tällä kaudella kisaillut vain vähän. Pystyvätkö Anna Elo tai Laura Uusi-Rasi yllättämään konkarin?

Seniorit-40 -sarjassa ennakkosuosikin viittaa kantaa hallitseva, nelinkertainen suomenmestari Kari Vesala. Kovassa vireessä tällä kaudella ollut Petri Määränen tarjoaa varmasti kovan vastuksen, samoin Tomi Nieminen.

Seniorit-50 -sarja lienee Marko Timosen hallintaa, joskin mm. Ari Österlund ja Seppo Kuikka voivat tehdä kisasta tiukan.

Juniorit-19 -sarjassa tiukka kisa käydään Jere Rosenqvistin ja Teemu Niemen välillä. Vai löytyykö jostain yllätyshaastaja?

Juniorit-16 -sarjassa on koko joukko nuoria lupauksia, joista monet ovat väläytelleet taitojaan aikuisten sarjoissakin. Markus Pohjolainen, Leevi Liitti, Lassi Hakulinen, Jyri Salminen… Kuka on tällä kertaa vahvin?

Tutustu kisasivuihin osotteessa www.frisbeegolf-sm.fi
Tuloksia voit seurata kisakoneesta: http://www.frisbeegolfliitto.fi/kisakone/kilpailu/39/katso/leaderboard