Raaseporin Helmi meni Koivulle

Lauantaina käytiin nyt jo pienoiseksi perinteeksi muodostunut Raaseporin Helmi Karjaan monipuolisella frisbeegolfradalla. Rata vaati haastajiltaan melkoisen määrän osaamista: tarkkaa putteritaitoa, kämmentä ja rystyä, erikoisheittoja ja pitkää liitoa. Viime vuodelta hankaloitettua perusrataa oli kisaa varten laajennettu kauniin Pumppulahden puiston puolelle, mikä tarkoitti pitkiä siirtymiä väylältä toiselle. Mikäs siinä kävellessä, aurinkokin pilkahti eikä sadetta juuri tullut vaikka moni sitä uumoilikin.

Tuttuja naamoja kärkikahinoissa

Heinolan Pasi Koivu oli jälleen vireessä, kuten niin monta kertaa aikaisemminkin. Ensimmäisen kierroksen jaettu johto Ari Penttalan (tulos 55) kanssa oli odotettavissa, sillä Pasin putti oli jälleen rautaista, kuten totuttua. Seuraksi ykköspooliin änkesivät Munkkiniemen jättiläinen Ville Piippo ja kovaa nousua Suomen eliittiin tekevä Jere Rosenqvist.

Toinen kierros meni kutakuinkin tasatahtiin, mutta viimeisellä väylällä, pahamaineisella vedeylityksellä, Pasi otti maukkaan birdien, Jere pelasi par:in ja Ville joutui tyytymään bogieen. Näin Koivun voitti oli selvä (109), mutta kakkossija meni jakoon Jeren ja Villen kesken (113) .  Neljänneksi nousi Tammisaaren Dick Lampinen (118), joka pelasi kehnon ensimmäisen kierroksen jälkeen perusvarmaa peliä, mikä tällä kertaa kuitenkin riitti. Ari Penttalan peli kaatui heti kakkoskierroksen alun sekoiluun ja hän sai tällä kertaa tyytyä jakamaan sijaa Lampisen kanssa.

Amatööreissä virkistävää vaihtelua

Amatöörisarja oli tälläkin kertaa suositumpi kuin avoin. Kisan voitti harvakseltaan pelaava Markus Ström tuloksella 115 ja kakkoseksi tuli Herbert Kivimäki tuloksella 117. Herrojen tulokset olisivat olleet kovaa kamaa myös avoimessa. Kolmanneksi pelasi Roope Kurkijärvi (121).

Naisten sarjassa oli mukavasti viisi osallistujaa. Poikkeuksellisen tiukan väännön ykkössijasta vei Susanna Virtanen tuloksella 156. Kärkipaikalta toiselle kierrokselle lähtenyt Riina Kotamäki tuli toiseksi tuloksella 158 ja Susan Sysimies oli kolmas tuloksella 167.

-Jaani Länsiö