Täsmennyksiä SFL:n kilpailusääntöihin

SFL:n hallitus on 23.2. kokouksessaan tarkentanut liiton kilpailusääntöjä ja ohjeistusta.

Tupakkatuotteiden käyttö

Tupakkatuotteiden käyttörajoitus on laajennettu koskemaan myös SFL:n amatöörikiertueita (Am1 ja Am2) sekä kaikkia A-tier ja B-tier -kilpailuja.

• Pro-tourilla, amatööritoureilla, SM-kilpailuissa sekä kaikissa SFL:n alaisissa A- ja B-tier -kilpailuissa kaikkien tupakkatuotteiden (tupakka, sikari, piippu, nuuska, purutupakka, sähkötupakka) käyttö on kierroksen aikana kielletty. Kielto on voimassa 2 min ilmoituksesta aina tuloskortin palautukseen saakka.

Kieltoa rikkovaa rangaistaan säännön 801.04 G mukaan.

Muissa SFL:n alaisissa kilpailuissa suositellaan välttämään tupakkatuotteiden käyttöä pelitilanteessa. Siirtymät, jonotus/odotus eivät ole pelitilanteita. Näissäkin tilanteissa on noudatettava sääntöä 801.04

Lisäksi toivomme jäsenseurojemme luovan käytännön, jossa lajikulttuurin ja urheiluhengen edistämiseksi jäsenseurat rajoittavat tupakkatuotteiden käyttöä kaikessa toiminnassaan.

Pro-luokan rahapalkinnon vaihtaminen lahjakortiksi

Kilpailun järjestäjä ei ole velvoitettu vaihtamaan pro-luokassa ansaittua rahapalkintoa lahjakortiksi tai tavarapalkinnoksi.

Rahapalkinto kuitenkin voidaan vaihtaa lahjakortiksi

• kilpailunjohtajan päätöksellä siten että
  • lahjakortin tai tuotepalkinnon arvo ei ylitä MA1/FA1 -luokan palkintosuositusta (3x osallistumismaksu)

Samalla muistutamme, että pro-pelaaja amatööriluokassa (PDGA: Pros Playing Am) on TD:n päätöksellä sallittua. Näin halutaan kohdentaa kilpailut statuksesta riippumatta saman tasoisille pelaajille.

Toivommekin kilpailunjohtajilta vahvaa näkemystä ja perusteluja, mikäli pro-pelaaja amatööriluokassa halutaan evätä järjestämässään kilpailussa.