Kisakone valmiina uuteen kauteen

Kisakonetta on valmisteltu uuteen kauteen ahkerasti pitkin talvea ja loppuspurtti otettiin helmikuun kahtena ensimmäisenä viikkona. Uusia versioita on laitettu ulos peräti viisi kappaletta ja tänään julkaistun 2015.02.15 version myötä suurimmat toiminnallisuuslisäykset on saatu käyttökuntoon.

Yhteenvetona mitä isompaa uutta Kisakone tarjoaa käyttäjilleen viime kauteen verrattuna:

• Jäsenrekisterin tietoja on integroitu paremmin Kisakoneeseen ja seuratiedot näkyvät kilpailijaluetteloissa, tuloksissa ja käyttäjien profiilisivuilla.
  • PDGA:n järjestelmät on integroitu Kisakoneeseen, eli pelaajan rating, luokitus, sääntötesti ja muut tiedot ovat käytössä ja näkyvissä.
  • Ulkomaalaiset pelaajat joilla on Kisakone-tunnukset voivat itse ilmoittautua kisoihin ilman suomalaista lisenssiä, jos PDGA jäsenyys on voimassa
  • TD:t voivat asettaa ilmoittautumisrajoja -ja ehtoja, mm. rating, sääntötesti, luokitus, jotka mahdollistavat rating-porrastetut ilmoittautumiset jne.
Uudistunut Kilpailijat-sivu

Pienempiä parannuksia edustavat:

• Kilpailijoiden edustamat maat ovat näkyvissä kuten seuratkin
  • Kisan sivulla on Kalenteri-widgetti, jolla kisan voi lisätä kalenteriinsa (Google, Outlook, iCal, jne…)
  • TD-raportit toimivat suoraan ja tunnistavat myös DNF
  • Lisenssinvalinta on selkeämpi
  • Salasanat on suojattu teknisesti pätevästi (vaihtakaa salasananne jos Kisakone sitä pyytää!)
  • Kilpailuissa on paikka syöttää PDGA:n kisanumero, jolloin tulossivut linkataan automaattisesti pdga.com:in
Ilmoittautumisehdot ja -rajat-sivu.

Teknisiä parannuksia tehtiin myös erityisen runsaasti, jolla mahdollistetaan jatkossa helpompi ylläpidettävyys ja parempi suorituskyky. Suuri osa Kisakoneen koodista puhdistettiin ja uudelleenjärjesteltiin ja pahimpia pullonkauloja poistettiin. Lisättiin Memcached, Track.js, Analytics, AddThisEvent -tuet parantamaan suorituskykyä, kehitystä ja käyttömukavuutta.

Muutokset ovat olleet kauttaaltan massiivisia ja yli 400 kooditiedostoa on päivitetty. Tekniikka seuraa tilannetta ensimmäisten kisojen auetessa erityisen tarkasti, jotta kaikki sujuu jouhevasti. Kisakone-testin puolella TD:t voivat käydä harjoittelemassa uusien toimintojen käyttöä.

Kilpailuiden TD-tunnuksia aletaan tämän julkistuksen myötä jakaa piakkoin seuroille ja kisakausi saadaan sitä myöden virallisesti käyntiin.