Kilpailujärjestäjiä ja aluevastaavia haetaan

Suomen frisbeegolfliiton kilpailukalenterin rungon muodostavat jälleen SM-kilpailut sekä pro- ja amatöörikiertueiden osakilpailut. Näille kilpailuille haetaan nyt järjestäjiä. Lisäksi SFL hakee toimintansa tueksi aluevastaavia viidelle eri toimialueelle (pohjoinen, keskinen, läntinen, eteläinen ja itäinen alue) vuodeksi 2015. Kun kiertuepaikkakunnat ovat selvillä, haetaan kiertueille myös nimisponsorit.

Suomenmestaruuskilpailut

Suomen mestaruuksista kilpaillaan henkilökohtaisissa luokissa Lahdessa 13.-16.8.2015. Titteleitä voi näiden lisäksi metsästää amatöörien SM-kisoissa sekä parigolfin, sekaparigolfin sekä joukkuegolfin SM-kisoissa. Amatöörien SM-kisojen hakemuksia pyydetään loppusyksylle, muille kilpailuille aikataulu on vapaa.

Kaikkien SM-kilpailujen osallistujilta edellytetään A-lisenssiä ja PDGA:n toimitsijatestiä kaudesta 2015 alkaen. Huom. koskee myös amatöörien SM-kilpailuja ja joukkuegolfin SM-kilpailuja.

SFL:n kiertueet

Kiertueiden ykkönen on pro-tour, joka käydään jälleen neljän osakilpailun mittaisena. Tänä vuonna osakilpailut ovat arvonsa mukaisesti PDGA A-tier-tasoisia.

Pro-tourille haetaan neljää kilpailunjärjestäjää kaksipäiväisille vähintään 144 pelaajan kilpailuille.

Valtavan suosion saavuttanut amatöörikiertue laajenee Liitopäivien palautteen perusteella. Amatöörien ykköstour noudattelee edellisvuosien formaattia pienillä muutoksilla (sääntötiivistelmä artikkelin lopussa). Muutoksia ovat esimerkiksi A-lisenssivaatimus ja MA2-luokan poisto.

Amatööri-tourille haetaan viittä kilpailunjärjestäjää kaksipäiväisille vähintään 144 pelaajan kilpailuille.

Tämän rinnalle käynnistetään matalan kynnyksen alueellinen Amatööri 2 -kiertue, jossa alemmat amatööriluokat pääsevät taistelemaan oman alueen herruudesta.

Amatööri 2:een haetaan jokaiselle viidelle alueelle neljää kilpailunjärjestäjää vähintään yksipäiväisille 72 pelaajan kilpailuille.

Aluevastaava

Suomen frisbeegolfliitto hakee toimintansa tueksi aluevastaavia viidelle eri toimialueelle (pohjoinen, keskinen, läntinen, eteläinen ja itäinen alue) vuodeksi 2015. Tehtävä on määräikainen ja alkaa heti, kun hakuprosessi on saatu päätökseen. Aluevastaavan toimenkuvaan kuuluu oman alueen seurojen avustaminen, alueen erilliskilpailujen, ja alueellisten liigojen koordinointi. Lisäksi hän toimii yhteyshenkilönä seurojen ja hallituksen välillä. Työhön odotetaan kuluvan omaa aikaa muutama tunti viikossa.

Aluevastaavilla on frisbeegolfliiton foorumilla oma suora keskusteluyhteys hallituksen jäseniin sekä toiminnanohjaajaan. Vastaaville annetaan vuosittain koulutusta vastuullisessa toimessa työskentelyyn hallituksen toimesta.

Aluevastaavan rooli on merkityksellinen niin alueellisesti kuin valtakunnallisessa mittakaavassa. Aluevastaavan roolissa on mahdollisuus kehittää ja toteuttaa sekä itseään että edistää ennen kaikkea frisbeegolfin lajikulttuuria.

Aluevastaavan työ on vapaaehtoistoimintaa, osana innostunutta ja mukavaa porukkaa. Korvauksena työpanoksesta liitto korvaa kohtuullisen määrän matkakustannuksia oman alueen sisällä tapahtuvista liikkumisista perusteltuihin kohteisiin. SFL kustantaa aluevastaaville myös majoituksen vuosittaisille liitopäiville. Aluevastaavan etuoikeudeksi tulee myös ennakkoilmoittautumisoikeus oman alueensa kilpailuihin SFL:n kisakoneessa.

Lisätietoja tehtävästä antaa SFL:n puheenjohtaja Ville Kotamäki, 050-5318607 (miel. iltaisin ja viikonloppuisin), pj@frisbeegolfliitto.fi

Kaikki hakemukset osoitetaan toiminnanohjaajalle 11.1.2014 mennessä. toiminnanohjaaja@frisbeegolfliitto.fi

Tourien säännöt pähkinänkuoressa 2015

Täydelliset tour-säännöt julkaistaan hakuajan päätyttyä, jolloin voidaan määritellä amatöörien SM-paikkojen jakaminen kilpailuista.

Pro-tour

• PDGA international A-tier-kisa
  • Luokat MPO, FPO, FPM, MPM, MPG, MPS
  • Vaaditaan A-lisenssi