Toiminta-avustukset

Varustekassiavustus

Varustekassi on liiton avustusmuoto, jonka tarkoituksena on tukea jäsenseurojen toimintaa liiton vision painopistealueiden mukaisesti. Seura voi hakea puuhakassia SFL:ltä, kun sillä on suunnitelma toiminnasta esimerkiksi matalan kynnyksen junioritoiminnan, koululaisdemojen, vastaanottokeskusyhteistyön, senioriliikunnan tai erityisliikunnan saralla.

Varustekassien kokoamisesta ja toimituksesta vastaa Powergrip. Kokonaisuuteen sisältyy:

• Kassi SFL:n logolla
  • 30 aloittelijaystävällistä Latituden kiekkoa SFL:n logolla
  • 30 markkeria SFL:n logolla
  • 20 kartiota
  • Pilli
  • 2 frisbeegolfopasta

Ja näin se sitten toimii:

1. Täytä varustekassin hakulomake.
  2. SFL:n hallitus käsittelee hakemuksenne.
  3. Tilaus toimitetaan eteenpäin.
  4. Powergrip lähettää sovitun kassin seuralle.

SFL:n toiminta-avustukset

Suomen frisbeegolfliitto voi hakemuksesta myöntää jäsenseuroilleen toiminta-avustusta.

Myöntöperusteet ja avustuksen tavoite

Avustus myönnetään saajalle harkinnanvaraisena liiton erityisavustuksena. Avustushakemukset käsittelee liiton hallitus. Avustusta voivat hakea liiton jäsenseurat ja jaostot. SFL:n toiminta-avustus saa kattaa enintään 75 % hankkeen kuluista.

Toiminta-avustus on tarkoitettu ennen kaikkea pysyväisluonteisen toiminnan ja rakenteiden tukemiseen. Kertaluonteisten kulujen, kuten välinekustannusten peittämiseksi edellytetään erityisiä perusteita. Avustuskohteiden odotetaan tukevan Suomen frisbeegolfliiton visiota. Avustettava toiminta voi olla tästä lähtökohdasta esimerkiksi:

• yhdenvertaisuuden edistäminen
  • säännöllinen laadukas, ohjattu toiminta
  • uusien harrastajaryhmien perustaminen/lisääminen
  • uusien harrastajien lisääminen (jäsenhankintakampanjat, lajiesittelyt, iltapäiväkerhotoiminta jne.)
  • innovatiivisen seuratoiminnan kehittäminen (esim. nuorten omat ideat/ryhmät)
  • naisille ja tytöille profiloidut tapahtumat, lasten ja nuorten tapahtumat
  • vapaaehtoistoiminnan kehittäminen ja yhteisöllisyyden tukeminen (esim. hallituksen koulutus viestintään, kirjanpitoon tai hallintoon liittyen)

Hakeminen ja käyttöehdot

Toiminta-avustusta haetaan omalla hakulomakkeellaan. Avustettavan toiminnan tulee alkaa vuoden 2018 kuluessa ja avustuksen tulee olla kohdennettu 31.12.2019 mennessä toteutettuun hankkeeseen. Hakijoiden tulee tutustua hakulomakkeella esitettyihin avustuksen käyttöehtoihin huolella.

Avustushankkeen päätyttyä avustuksen saajan on annettava selvitys avustuksen käytöstä.

Hakulomake.

Opetus- ja kulttuuriministeriön seuratuki

Opetus- ja kulttuuriministeriö (OKM) antaa seuratoiminnan kehittämistukea vuosittain. Seuratoiminnan kehittämistukea eli seuratukea haetaan sähköisesti. Seuraavan vuoden tuet ovat perinteisesti olleet haussa edellisvuoden joulukuussa. Lisätietoja.