Koulutusmateriaalit

Harjoitusmateriaalit, opinnäytteet, tutkimukset

Oheiset materiaalit on tarkoitettu kaikkien vapaaseen käyttöön. Muistathan kuitenkin mainita mistä oppimateriaalit ovat peräisin, jos käytät niitä opetuksessa tai julkaiset niitä itse.

Tekniikkakoulu seurojen junioritoimintaan

Frisbeegolfin tekniikkakoulu on Suomen frisbeegolfliiton jäsenseurojen junioritoimintaa varten tuotettu lajiharjoittelun tukimateriaali. Tekniikkapankin tarkoituksena on tukea jäsenseurojen junioritoimintaa, sekä toimia ohjaajien työkaluna lajiharjoittelussa. Tekniikkakoulu syntyi osana Leo Piirosen opinnäytetyötä vuonna 2020.

Tekniikkakoulu koostuu yhteensä kymmenestä frisbeegolfin heittotekniikkaan liittyvästä aihealueesta.

Aiheet 1-5 ovat tarkoitettu aloittelijoille sekä vasta-alkajille:

• Rystyheitto
  • Kämmenheitto
  • Puttaaminen
  • Rystyheiton heittokulmat
  • Kämmenheiton heittokulmat

Aiheet 6-10 on tarkoitettu jo hieman pidempään harrastaneiden opettamiseksi.

• Vauhdinotto
  • Vauhdinoton suuntaus
  • Upsit
  • Rollerit
  • Hyzerflip-heitto

“Toivon, että materiaalista olisi seuroille mahdollisimman paljon hyötyä. Materiaalin ympärille voi vapaasti rakentaa kaikenlaista toimintaa juniorien lajitreeneistä matalan kynnyksen lajikokeiluihin.” -Leo Piironen

Frisbeegolfin tekniikkakoulun verkkomateriaalin löydät täältä.

Tekniikkakouluopasta saa myös painettuna toiminnanjohtajalta.

Keskustelua tekniikkapankista voit käydä Leon kanssa sähköpostitse: leo.piironen@frisbeegolfliitto.fi

Koululiikunta – frisbeegolfin Ope-kurssi

Frisbeegolfin Ope-kurssi on Suomen frisbeegolfliiton suunnittelema lajikoulutus opettajille. Ope-kurssi on suunniteltu niin, että liiton jäsenseurat voivat itsenäisesti kouluttaa toiminta-alueensa ala- ja yläkoulun, sekä lukion liikunnanopettajia frisbeegolfiin liittyvissä asioissa.

Frisbeegolfin Ope-kurssi on tiivistetty versio Ohjaaja 1-kurssin sisällöstä ja kurssiin onkin kiteytetty heittotekniikan osalta vain kaikkein keskeisimmät asiat. Ope-kurssin sisällöt ovat näin ollen Ohjaaja 1-kurssin suorittaneelle henkilölle entuudestaan tuttuja.

Kurssin tarkoituksena on kasvattaa opettajien tietoutta frisbeegolfin heittotekniikasta, pelaamisesta ja sovelluksista osana koulun liikuntatunteja. Koulussa lajin alkeet oppinut ja innostuksen kipinän saanut nuori voi tämän jälkeen jatkaa harrastamista liittymällä paikalliseen seuraan. Muistathan markkinoida oman seurasi toimintaa Ope-kurssin toteutuksen yhteydessä!

Lue lisää Koululiikuntasivulta

Muita koulutusmateriaaleja

Lajiin liittyvät tutkimukset ja opinnäytteet

Puuttuvat työt voi ilmoittaa: sihteeri@frisbeegolfliitto.fi.