Junioreiden SM-kilpailut

1. Turnausmuoto

Juniorien Suomen mestaruudet 2018 ratkaistaan Jyväskylässä 4.-5.8.2018.

Kaikki pelaajat pelaavat vähintään 3 täyttä kierrosta (18 väylää tai enemmän).

Kaikissa luokissa ratkaistaan voittaja aina ratkaisupelillä (sudden death). Ratkaisupelin väylät ilmoitetaan etukäteen Metrixissä. Myös sijojen 2-3 tasatilanteissa muistopalkinnot ratkaistaan sudden death -menetelmällä.

2. Luokat

Vuonna 2018 frisbeegolfin juniorien Suomen mestaruudet jaetaan neljässä eri luokassa.

Luokat ja alustavat kiintiöt:

• MJ18 – 26
  • MJ15 – 22
  • FJ18 – 12
  • FJ15 – 12

Yhteensä 72 paikkaa.

Jos jokin luokka ei tule täytteen, niin kilpailua voidaan täyttää muilla luokilla.

Amateur Series -kilpailut toimivat SM-karsintakisoina juniorien SM-kilpailuun seuraavasti:

• MJ18: Kilpailun top-5 ja tasasijoitukset (4 SM-karsintakisaa, yhteensä max 20 + tasasijat)
  • MJ15: Kilpailun top-5 ja tasasijoitukset (max 20 + tasasijat)
  • FJ18: Kilpailun top-3 ja tasasijoitukset (max 12 + tasasijat)
  • FJ15: Kilpailun top-3 ja tasasijoitukset (max 12 + tasasijat)

Yhteensä enintään 64 + tasasijat Jun-SM

3. Osallistuminen

Vuoden 2018 SM-kilpailuun osallistuminen on avoin karsinnoista paikan saavuttaneille suomalaisille pelaajille, jotka täyttävät luokkakohtaisten vaatimusten lisäksi seuraavat ehdot:

1. SFL:n voimassaoleva kilpailulisenssi
  2. Voimassaoleva Certified Official -sääntökoe

Ulkomaalaiset pelaajat eivät saa osallistua SM-kilpailuun

4. Kilpailun järjestäminen

Kilpailupaikan ansaitseminen

Kilpailupaikan voi ansaita SFL:n Amateur Series -karsintakilpailusta. Vuonna 2018 karsintakilpailuja järjestetään neljä: Muhos, Keuruu, Tampere ja Hyvinkää-Riihimäki. Kilpailupaikan voi myös saada villillä kortilla.

• MJ15: Kilpailun top-5 ja tasasijoitukset (max 20 + tasasijat)
  • FJ18: Kilpailun top-3 ja tasasijoitukset (max 12 + tasasijat)
  • FJ15: Kilpailun top-3 ja tasasijoitukset (max 12 + tasasijat)

Yhteensä enintään 64 + tasasijat Jun-SM

Mikäli karsintapaikalle sijoittuneella on jo paikka aiemmasta kilpailusta, paikka annetaan seuraavalle sijalle sijoittuneelle.

Loput paikat juniorien SM-kilpailuihin  jaetaan villeillä korteilla. Kaikki villit kortit hyväksyy SFL:n hallitus tai sen nimeämä taho.

Villikorttihakemuksen täyttöohjeet julkaistaan Suomen frisbeegolfliiton nettisivuilla  ja Metrixissä.

Osallistumismaksut

Kaikkien luokkien osallistumismaksu on 10 euroa.

Ilmoittautuminen

Pelaajien on ilmoittauduttava kilpailuun järjestäjän ilmoittamalla tavalla ja vaadittuun määräaikaan mennessä. Mikäli kilpailija ei käytä karsintakisassa ansaitsemaansa paikkaa, se voidaan kilpailunjärjestäjän harkinnan perusteella antaa villinä korttina hakemusten perusteella. Paikka täytetään ensisijaisesti saman kilpaluokan hakijoista. Kaikki villit kortit hyväksyy SFL:n hallitus tai sen nimeämä taho.

Kilpailun järjestäjällä on oikeus asettaa ilmoittautumiselle takaraja 1-14 vuorokautta ennen kilpailua, minkä jälkeen kilpailuun ilmoittautuminen ei ole enää mahdollista.

Järjestäjän on pystyttävä organisoimaan aikataulu ja pelitapa niin, että kisaan mahtuu vähintään 72 pelaajaa.

Palkinnot

SFL palkitsee jokaisen luokan kolme parasta muistopalkinnoin. Sponsoroitujen tuotteiden jakaminen näiden lisäksi on sallittua palkinto-ohjeistuksen mukaisesti.

5. Muita sääntöjä

SM-kilpailussa pelataan PDGA:n voimassa olevilla säännöillä.

Kaikkien tupakkatuotteiden (tupakka, sikari, piippu, nuuska, purutupakka ja vastaavat) sekä sähkösavukkeiden käyttö on pelaajakokouksen ja kierroksen aikana kielletty. Kierroksen aikainen kielto on voimassa 2 min ilmoituksesta aina tuloskortin palautukseen saakka.

Jos kilpailija päättää keskeyttää kilpailun, on siitä ilmoitettava viipymättä kilpailunjohtajalle. Ilmoitus on tehtävä viimeistään tuntia ennen seuraavan kierroksen alkamista.

Protestin tekeminen kilpailusta pitää tehdä kirjallisena viimeistään viikon sisällä tulosten julkaisemisesta liiton hallitukselle.

Järjestäjän on raportoiva ja toimitettava virallinen PDGA:n kisaraportti eteenpäin viikon sisään kilpailun viimeisen päivän jälkeen.

SFL:n hallitus pidättää oikeudet muutoksiin.