Joukkuefrisbeegolfin SM-kilpailut

Luokat

Joukkuefrisbeegolfin SM-kilpailuissa kilpaillaan kahdessa luokassa: avoimessa ja sekajoukkueissa.

Joukkueen muodostaminen

Joukkueessa on neljä pelaajaa, joiden kaikkien

• tulee edustaa samaa SFL:n jäsenseuraa
  • tulee omata voimassa oleva sääntökoe
  • tulee omata SFL:n lisenssi

Avoimessa luokassa pelaajien valinta on vapaa. Sekajoukkueessa täytyy olla ainakin yksi nainen ja yksi ikäluokkapelaaja (MJ18 tai MP40 kelpoinen). Huom. Pro-statuksella pelaava juniori-ikäinen ei voi olla sekajoukkueen ikäluokkapelaaja.

Joka joukkueella on nimetty kapteeni, joka ilmoittaa joukkueiden kokoonpanot ja ryhmittelyt eri kierroksilla kilpailun TD:lle.

Ilmoittautuminen

Kaikki pelaajat ilmoittautuvat Kisakoneessa lisenssin- ja ratingintarkistusta varten. Joukkueiden kapteenit ilmoittavat kokoonpanot TD:lle. Kisaan mukaan päässeet ilmoitetaan Kisakoneessa.

Joukkueiden ilmoittautumiset lähetetään: kfghallitus@gmail.com

Ilmoita pelaajien nimet, kapteeni sekä sarja johon joukkue osallistuu.

Mikäli ennakkoon ilmoitettuja kokoonpanoja muutetaan, koko joukkue joutuu uudelleen hakemaan paikkaa kisaan. Esim. jos kisapaikka saatu 1. vaiheen mukaan, mutta pelaajia muutetaan ja pelaajien yhteenlaskettu rating tippuu alle 1. vaiheen alimman, joukkue joutuu hakemaan uutta paikkaa. Mikäli 3. vaihe on jo päättynyt, joukkue joutuu jonoon.

Kuhunkin vaiheeseen on määritelty päivämäärä, mihin mennessä osallistumismaksun on näyttävä järjestäjän osoittamalla tilillä.

• 1. vaihe: jokaisella jäsenseuralla on oikeus ilmoittaa yksi joukkue per sarja (23.5-28.5, maksut näkyy tilillä 1.6. mennessä)
  • 2. vaihe: jäsenseura voi ilmoittaa toisen joukkueen per sarja (2.6 – 5.6., maksut näkyy tilillä 8.6. mennessä)
  • 3. vaihe: jäsenseura voi ilmoittaa useampia joukkueita per sarja (9.6. – 12.6., maksut näkyy tilillä 15.6. mennessä)

Joukkueet järjestetään pelaajien kokonaisratingin mukaan paremmuusjärjestykseen. Mikäli pelaajalla ei ole ratingia, hänen ratingikseen lasketaan 0.

Luokat pelaavat eri lohkoissa. Kumpaankin lohkoon on varattu 18 paikkaa, eli:

• Avoimeen otetaan 18 parasta joukkuetta
  • Sekajoukkueisiin otetaan 18 parasta joukkuetta
  • Kilpailuun otetaan siis yhteensä 36 joukkuetta eli 144 pelaajaa.

Ne joukkueet, jotka eivät mahdu kilpailuun, asetetaan jonoon mahdollisten peruutusten varalta. Jono päivitetään kunkin ilmoittautumisvaiheen jälkeen kokonaisratingin mukaiseen paremmuusjärjestykseen.

Mikäli mukaan päässyt joukkue ei maksa osallistumismaksua eräpäivään mennessä, joukkue poistetaan kilpailusta. Joukkue voi ilmoittautua kilpailuun uudelleen seuraavassa ilmoittautumisvaiheessa.

Osallistumismaksu ja palkinnot

Osallistumismaksu on 80 euroa / joukkue.

Osallistumismaksu sisältää Kaatiksen päiväpelimaksun sekä lauantaille että sunnuntaille, sekä pelaajapaketin joukkueen jokaiselle pelaajalle.

Kummankin luokan voittajajoukkue lunastaa pelipaikan vuoden 2019 joukkuefrisbeegolfin SM-kilpailuihin. Pelipaikka on seurakohtainen, joten joukkueen kokoonpanon ei tarvitse olla täsmälleen sama kuin vuoden 2018 voittajajoukkueen.

Peliformaatti

Joukkuegolfin pelimuodot ovat muuttuneet SM-kisoihin 2018. Liitopäivillä lokakuussa 2017 päätettiin hylätä aiemmat pelimuodot, joissa mm. henkilökohtainen tuloskierros sekä reikäpeli eivät olleet joukkueformaattia tukevia pelimuotoja.

Uudet pelimuodot ovat:

1. Joukkueparigolf tough alternative