SFL:n masterstourin haku 2023

Masterstouria kehitetään kaudella 2023 palautteiden perusteella.

Masterstourille haetaan kilpailunjärjestäjiä. Olemassa olevia perinteisiä masters-kisoja kannustetaan hakemaan kiertueen osakilpailuiksi.

Kiertueen koordinoi tulevalla kaudella SFL.

Kumppanuuksista, kuten nimisponsoroinnista, mediatuotannosta tai muusta kiertueyhteistyöstä yhteydenotot kiertueen yhteyshenkilö Tapani Aululle osoitteeseen pdga@frisbeegolfliitto.fi

Kilpailujen haku on auki 10.1. asti.
Kilpailuja haetaan kilpailuhakemuspohjalla

Kiertueen palaute 2022

Masterstour järjestettiin ensimmäistä kertaa vuonna 2022 Fribastoren organisoimana vuoden yhteistyösopimuksella. Tällä kaudella Fribastore keskittyy SM-kisojen organisointiin, joten kiertue jatkaa SFL:n koordinoimana.

Tämän vuoden kiertueen aikana ja sen jälkeen kerättiin palautetta kilpailunjärjestäjiltä ja pelaajilta. Palautteet olivat pääosin positiivisia, mutta hyvin vaihtelevia ja saatiin paljon myös laadukasta rakentavaa kritiikkiä.

Pääosin kaikkiin osa-alueisiin oltiin siis valtaosin tyytyväisiä, mutta yksittäisissä kysymyksissä oli paljon vaihtelua etenkin formaattia koskevissa kysymyksissä.

Selkeästi suurimpana toiveena oli, että paikkakunnat vaihtelisivat, eikä olisi aina samat kisapaikat (66 %). Toinen kysymys, missä vastaukset selkeästi jakautuivat olivat osallistumismaksut: 57 % toivoi siihen muutosta, ja sanallisissa palautteissa toiveet menivät myös tasan sen suhteen kaivattiinko korotusta ja laskua hintoihin.

Myös 2 päivää ja 1 kierros päivässä jakoi mielipiteet tasan: 51 % piti tätä hyvänä ja 49 % toivoi muutosta.

Muiden kuin formaatin osalta suurimpana toiveena pelaajat kokivat ruoka- ja eväsmyynnin ja muun ruokahuollon (47 % vastaajista näki näissä puutteita).

Tärkeimmästä kysymyksestä oltiin kuitenkin lähes yksimielisiä. Yli sadasta vastauksesta vain 21 % piti tätä virheliikkeenä eli pelaajien mandaatti tourille oli varsin vahva.

Kiertue hakee siis vielä muotoaan,  joten nyt mahdollistetaan ja kannustetaan kilpailunjärjestäjiä kokeilemaan myös kolmen kierroksen kilpailuja joko kahden tai kolmen päivän kilpailuina radan ja ajankohdan niin salliessa.

Täsmälliset spesifikaatiot päätetään yhdessä järjestäjien kanssa kun kilpailumäärä ja -muodot ovat varmistuneet.

Formaatti 2023

• 4-6 kilpailua
  • 2-3 päivää. Täsmennetään yhdessä järjestäjän kanssa
  • 2-3 kierrosta, väliaikalähdöt, yhteislähdöt tai yhdistelmä