Prodigy Disc Pro Tour Oulun Pikkaralassa 10.-12.6.

Oulun osakilpailu pelataan perjantaista sunnuntaihin Pikkaralan radalla.

Frisbeegolfin Suomen pro-tourin kauden kolmas osakilpailu käynnistyy perjantaina Oulun Pikkaralassa. Pikkalara isännöi pro-tour-kilpailua nyt ensimmäistä kertaa. Kilpailun järjestävät BSC Disc Golf Team ja Prodigy Disc Europe

Kilpailussa pelataan Pikkarala Modified -layoutia, joka yhdistää elementtejä Pikkarala frisbeegolfin eri radoista. Kilpailu on kolmipäiväinen ja tuttuun tapaan kaikki pelaavat yhden kierroksen päivässä väliaikalähdöin. Kilpailuluokat ovat MPO ja FPO eli avoimet luokat.

Naisten luokan ykkössuosikki kiertueen kärkipaikkaa pitävä ja kilpailun korkeiten reitattu Heidi Laine (Lahden Frisbeeclub). Ykköshaastajaksi odotetaan kotiradallaan pelaavaa Jenni Engströmiä (Oulun frisbeeseura) sekä Porvoon Frisbeelfin Olivia Kindstedtiä. Osa kärkinimistä puuttuu kilpailusta, joten yllätyksiinkin on hyvät mahdollisuudet, eikä olisi valtava yllätys, jos saataisiin aivan uusi voittaja protourille.

Jenni Engström Pikkaralassa. Kuva: Jussi Määttä / SFL
Jenni Engstöm Pikkaralssa 5.6.2022. Kuva Jussi Määttä / SFL

Avoimessa luokassa kärkeen odotetaan tuttuja nimiä Lauri Lehtinen (Jyväskylän Liitokiekkoilijat), Niklas Anttila (Vuorelan Veikot, Siilinjärvi) ja Väinö Mäkelä (Dark Flight Disc Golf). Mutta ehkä jopa ohi kaikkien korkeimmin reitattujen pelaajien, ennakkosuosikiksi pitää nostaa Pikkaralan kuin omat taskunsa tunteva Kristian Kuoksa (OFS). Kuoksalla on varmasti suuri kotikenttäetu ja itseluottamusta, koska tämän vuoden kiertueelta on jo yksi voitto plakkarissa. Eikä sovi tietenkään unohtaa touria kahden osakilpailun jälkeen johtavaa Seppo Pajua (Fore), jolla on Oulusta lukuisia voittoja aiemmilta vuosilta.

Mustaksi hevoseksi voidaan nostaa viime viikolla karsintakilpailun voittanut kotiseuran Jarno Pistokoski (BSC). Pistokoski on ratingin valossa vasta sijalla 65, mutta ei olisi mikään yllätys, jos nimi löytyisi huomattavan korkealta kisan lopuksi.

Yleisö on tervetullut paikalle jokaisena kisapäivänä.

Lisätiedot ja yhteydenotot:

Kilpailunjohtaja: Jouni Knuutinen, +358 50 3639342, jouni@bscdiscgolf.com

Livetulospalvelu

Kilpailun livetulospalvelu löytyy kilpailun aikana osoitteesta: https://discgolfmetrix.com/2032737&view=info ja https://udisclive.com/live/oulu2022

Viralliset kiertuesivut: https://protour.frisbeegolfliitto.fi

Sosiaalinen media

Prodigy Disc Europen tunnelmia tapahtumasta Instagramissa ja Facebookissa: @prodigydisceurope ja Instagramissa: prodigydiscprotour

Viralliset hashtagit: #prodigydiscprotour &  #sflprotour

Videotuotanto

Oulun osakilpailua voi seurata live-streamissa osoitteessa www.discgolfstream.com

Kisasta julkaistaan myös jälkilähetykset Youtubessa.
suomeksi selostettuina Discgolfstream: https://www.youtube.com/channel/UCsrmSG6MHhU7aAwsq-ZhY8g

suomeksi selostettuina Disc Golf Finland: https://www.youtube.com/c/DiscGolfFinland/videos

englanniksi selostettuina: https://www.youtube.com/watch?v=gANAASxFuec