Näin hankit seurajäsenyyden ja lisenssin vuodelle 2022

Kuinka liityn SFL:n jäsenseuran jäseneksi, kuinka maksan jäsenmaksun? Mistä kilpailulisenssin ja vakuutuksen voi ostaa?

Seurajäsenyys 2022

Ohjeet seuraan liittymiseen ja jäsenmaksun maksamiseen täällä:

Näin rekisteröidyt Suomisport-järjestelmään

Kilpailulisenssi ja OP:n Sporttiturva 2022

Osallistuakseen SFL:n alaisiin kilpailuihin, on pelaajalla oltava voimassaoleva kilpailulisenssi. Kilpailulisenssin ostaakseen, tulee liikkujalla olla jäsenyys SFL:n jäsenseurassa.

Voit valita joko pelkän lisenssin tai halutessasi lisenssin kaveriksi PDGA:n jäsenkiekon. Lisenssin ostamisen yhteydessä (tai jälkikäteen) voi Suomisportissa ostaa myös OP:n Sporttiturva-vakuutuksen. Vakuutuksen voi ostaa myös, mikäli ei hanki kilpailulisenssiä.

Hinnat 2022:

• seurajäsenyys on seuran määrittelemä maksu (SFL laskuttaa seuralta kauden lopussa 4 € aikuisjäsenestä ja 3 € juniorijäsenestä)
  • juniorilisenssi (alle 18 v.) 33,5 € (+30 € jos ostat myös PDGA-kiekon)
  • aikuislisenssi (yli 18 v.) 63,5 € (+30 € jos ostat myös PDGA-kiekon)
  • Sporttiturvavakuutus (alle 30 v.) 55 €
  • Sporttiturvavakuutus (yli 30 v.) 115 €

Poimintoja:

• Lisenssin ostajan on oltava SFL:n jäsenseuran jäsen. SFL:n jäsenrekisterinä toimii Suomisport-järjestelmä, jossa jäseneksi liitytään joko ostamalla palvelusta seuran jäsenyyden, tai vaihtoehtoisesti seuran yhteyshenkilö lisää sinut jäseneksi järjestelmään. Myös lisenssit ja vakuutukset ostetaan Suomisportista.
  • Vuodelle 2022 Suomisportissa on myynnissä aikuisten ja junioreiden kilpailulisenssit. Kumpikin lisenssi pitää sisällään lisenssivuoden PDGA-jäsenyyden. Huom! Älä osta PDGA-jäsenyyttä suoraan. Ostaminen suoraan PDGA:lta ei vaikuta lisenssin hintaan. PDGA-jäsenyydet uusitaan kullekin pelaajalle liiton toimesta SFL:n lisenssin ostamisen jälkeen (viive 0-7 päivää).
  • Lisenssin ostamisen yhteydessä (tai jälkikäteen) voi Suomisportissa ostaa myös OP:n Sporttiturva-vakuutuksen. Vakuutuksen voi ostaa myös, mikäli ei hanki kilpailulisenssiä. Ohje Sporttiturva-vakuutuksen hankintaan.
  • Muistathan lisätä oman PDGA-numerosi omaan Suomisport-profiiliisi, mikäli näin et ole jo aiemmalla kaudella tehnyt. Vasta lisäyksen jälkeen Disc Golf Metrix -kilpailujärjestelmä kykenee tunnistamaan, että sinulla on olemassa voimassaoleva SFL:n kilpailulisenssi. Kun kaikki on kunnossa Suomisportissa, on viive lisenssin voimassaolon päivittymiseen Metrixissä tämän jälkeen yksi yö.

• Huolehdi myös, että olet täydentänyt Metrixissä profiiliisi oman syntymävuotesi, PDGA-numerosi sekä Suomisportista löytyvän henkilökohtaisen Sportti-ID:si. Nämä tiedot pystyt lisäämään Metrixissä omista asetuksistasi.
  • Jäsenyyden, lisenssin ja vakuutuksen ohjeistukset löytyvät kootusti Lisenssi ja vakuutus 2022 -sivulta Kilpailutoiminta-valikon alta.

Uuden jäsenkauden ohjeet seurakäyttäjille

Suomisportin liittopalvelu ja seurapalvelu erotetaan täysin erillisiksi palveluiksi kaudesta 2022 eteenpäin. Tämän vuoksi uuden kauden luomiseen on tullut pieniä muutoksia. Uutta jäsenyyttä luodessa ei siis enää sidota jäsenyyttä tiettyyn SFL:n jäsenyystuotteeseen. Jäsenen ostaessa jäsenyyttä ei siis myöskään siirry automaattisesti liiton osuutta liitolle, vaan kaikki osuudet laskutetaan kauden lopussa seuroilta erikseen.

Suomisport-ohjeet täällä: https://frisbeegolfliitto.fi/suomisport/