Toinen kilpailupäivä amatöörien SM-kilpailuissa toi liikehdintää tuloslistoille

Toinen kisapäivä, ”Moving Day”, on saatu päätökseensä Oulussa, Virpiniemen frisbeegolfradalla. Lauantaina sää oli huomattavasti avauspäivää aurinkoisempi ja vähäsateisempi, mutta tuuli ei ollut eilisestä laantunut yhtään. Tuloslistoilla nähtiin jonkun verran liikehdintää, ja asetelmat finaalikierrokselle on nyt luotu.

MA1-luokassa kärjessä ollut Aaro Mäkinen (Jämsän frisbeegolf) onnistui parantamaan eilistä kierrostulosta heitolla, pelaten tänään kierroksensa 5 alle parin. Mäkisen yhteistulos -9 on luokan kärkitulos, ja hänellä on peräti viiden heiton johto seuraaviin pelaajiin. Jaetulta kakkossijalta tuloksella -4 löytyy kolme pelaajaa: Harri Lähdesmäki (Ylöjärven Ryhti), Juhani Rytilä (Oulun frisbeeseura) ja Jukka Kairala (Rovaniemen Rolffarit). Heidän takanaan on useampi pelaaja tuloksessa -3, eli mitaleita ei ole vielä jaettu.

FA1-luokassakin nähtiin liikehdintää tuloslistalla. Kärkeen nousi Jenni Karppinen (Disc Klupi Kuhmoinen), jonka yhteistulos kahden kierroksen jälkeen on +11. Toisella sijalla jatkaa Sonja Laine (Jyväskylän Liitokiekkoilijat) tuloksella +13. Kolmanneksi nousi Suvi Ylipuranen (Arctic Circle Disc Golf), +16 ja kärkikortin täydentää Kia Snellman (Padasjoen frisbeegolf) +18.

Kuvat: SFL / Kajsa Wickström

MA40-luokalla Mika Kumpula (Oulun frisbeeseura) jatkaa kärjessä. Kumpulan johto on kaksi heittoa, ja hänen kannoillaan ovat Jouni Räinä (Oulun frisbeeseura) ja Terho Hautala (Frisbeegolf Ruka), molempien yhteistulos on -4. Neljänneksi kärkikorttiin mukaan nousi Tero Ketonen (Nokian frisbeeseura), joka on kahden päivän jälkeen ihannetuloksessa, eli yhteistulossarakkeessa näkyy lukema 0.

FA40-luokassa johdossa on eiliseltä tuttu nimi, Annemari Lumppio (Nummelan frisbeeseura). Lumppio pelaa tasaista kisaa; eilisen kierros lukemiin +11 ja tänään +12. Lumppion yhteistulos kahden päivän jälkeen on näin +23. Se oikeuttaa kolmen heiton kaulaan ennen puolustavaa mestaria Saija Anttilaa (Riihimäen Frisbeegolf), joka onnistui nipistämään eilisestä tuloksesta 6 heittoa. Anttilan yhteistulos on +26. Jaetulla kolmannella sijalla ovat Mari Kaipio (Puska Puttaajat) ja Heini Lindroos (Joen Liitokiekko) tuloksella +32.

Kuvat: SFL / Kajsa Wickström

Ilkka Moilanen (Vuorelan Veikot) ei päästänyt tänään kärkisijasta irti MA50-luokassa, ja hän lähtee huomenna finaaliin kärjestä kolmen heiton kaulalla ennen Timo Pirkolaa (Urheiluseura Ruukin Into). Moilasen tulos on -1 ja Pirkolan +2. Kolmannelta sijalta löytyy Marko Teivainen (Riihimäen frisbeegolf) tuloksella +3. Jaetulla neljännellä sijalla oleva Pasi Pyykönen (Orimattila Disc Club) täydentää kärkikortin. Pyykösen tulos on +5.

Ai niin, miten 1. väylän vaikeus tänään? No, ei siinä nähty yhtään sen enemmän pirkkoja kuin eilenkään, vaan tasan saman verran kuin eilenkin, neljä kappaletta. Radan helpoin väylä tänään oli väylä 10, jonka keskiarvo on 2,7, eli 0,3 alle parin. Sama väylä oli tämän päivän CTP-väylä, ja lähimmäksi kaikista luokista pääsi MA1-luokan Eetu Vähäkuopus, joka parkkeerasi kiekkonsa 21 senttimetrin päähän tolpasta.

Kuvat: SFL / Kajsa Wickström

Huomenna MA50-luokan kärki on ensimmäinen kärkiryhmä, ja heidän kierroksensa alkaa klo 11.00. MA40-luokan kärki lähtee klo 11.50 ja FA40-luokan vuoro aloittaa kierroksensa on klo 12:20. FA1-luokan tiiaika on klo 13:00 ja MA1-luokan kärki aloittaa oma finaaliurakkansa klo 14:00.

Teksti: Kajsa Wickström