Tuulinen avauspäivä amatööriluokkien SM-kilpailuissa Oulussa

Ensimmäinen kisapäivä Oulun Virpinimessä pelattiin tuulisessa kelissä, kuten Oulussa yleensäkin. Aamusta tuli vielä muutama pisara vettä, mutta päivän edetessä sade lakkasi ja kisapäivän päätteeksi aurinkokin näyttäytyi.

112 kilpailijaa pääsi haastamaan Virpiniemen hieman muokattua layouttia, jossa etenkin ensimmäinen väylä osoittautui haastavaksi melko kovassa vastatuulessa. Koko päivän aikana väylälle nähtiin vain neljä pirkkoa. Huomenna kenties useampi, mikäli tuuli laantuu kuten sääennusteet lupaavat.

Kuvat: SFL / Kajsa Wickström

Aamulla MA1-luokka oli ensimmäinen luokka uunista ulos. Järjestävää seuraa Oulun frisbeeseuraa edustava Henri Sirniö sekä Jämsän frisbeegolfin Aaro Mäkinen pelasivat avauskierroksen 4 alle parin, joka on myös päivän kärkitulos. Heidän takanaan onkin sitten heiton peliä, ja yhteensä 19 MA1-luokan pelaaja pelasi tänään radan pakkaselle.

FA1-luokassa kärkipaikka pitää ensimmäisen päivän jälkeen Oulun frisbeeseuran Mervi Syväluoma, tuloksella +4. Kierroksen jälkeen Syväluoma kertoi, ennakkoon ajatelleensa juuri +4 olevan se tulos, johon hän voisi yltää hyvällä pelillä. Jaetulta toiselta sijalta tuloksella +6 löytyvät Joen Liitokiekon Maria Pääkkönen, Jyväskylän Liitokiekkoilijoiden Sonja Laine ja Disc Klupi Kuhmoisen Jenni Karppinen.

Kuvat: SFL / Kajsa Wickström

MA40-luokassa toiselle kierrokselle kärjestä lähtee Oulun frisbeeseuran Mika Kumpula, joka selvitti Virpiniemen radan tuloksella -2. Hänen kannoillaan ovat Simpele DiscGolfin Vesa Peippo, Oulun frisbeeseuraa edustava Jouni Räinä ja Frisbeegolf Rukan Terho Hautala, kolmikon tulos ensimmäisen kisapäivän jälkeen -1.

Annemari Lumppio (Nummelan frisbeeseura) heitti päivän kärkituloksen FA40-luokassa, ja selvitti haastavan radan tuloksella +11. Toiselta sijalta löytyy Mari Kaipio (Puska Puttaajat) lukemissa +13, ja kolmatta sijaa pitää Riikka Salmén (Team Hippo) lukemissa +14.

Kuvat: SFL/ Kajsa Wickström

MA50-luokassa kärjessä on viimevuotista pronssia kirkastamaan tullut Vuorelan Veikkojen Ilkka Moilanen, tuloksella -1. Kuten muissakin luokissa tulostaso MA50-luokassa on erittäin tasainen. Moilasen mukaan luokan kärkikorttiin lähtee huomenna Antero Saarelainen (Vuorelan Veikot), Sami Wirkkula (Pirkkalan Frisbeeseura Aviaattorit) sekä Marko Teivainen (Riihimäen Frisbeegolf), heidän tuloksensa jaetulla kakkossijalla on +2.

Lauantain kisapäivä käynnistyy MA40-luokalla kello 9, ja viimeisenä liikkeelle lähtee FA1-luokan kärkikortti klo 13.40. Sään pitäisi suosia kilpailijoita, sillä on luvattu hieman vähemmän tuulta kuin tänään, +20 ja puolipilvistä.

Teksti: Kajsa Wickström