SM-kilpailuiden kärkinimet vaihtuivat — Blomroos ja Anttila johtopaikoilla ennen päätöspäivää

Frisbeegolfin SM-kilpailut jatkuivat tänään lauantaina Sipoossa, Sibbe Disc Golfin radalla. Lauantaina kilpailuiden ohjelmassa oli kolmas pelikierros, jonka myötä ratkaistiin lähtötilanteet sunnuntaiselle päätöskierrokselle.

Blomroos otti haltuunsa naisten avoimen luokan kärkitilan

Naisten avoimessa luokassa kolmannelle kierrokselle suunnattiin tiukasta asetelmasta ja erot kärjessä olivat pienet. Johdossa oli Eveliina Salonen (Valkeakoski Disc Golf) yhden heiton erolla Henna Blomroosiin (Rauman Frisbee) sekä kahden heiton erolla Jenni Eskeliseen (Oulun frisbeeseura) ja Maija Laitiseen (Rovaniemen Rolffarit) nähden.

”Moving Dayn” kierroksella nelikosta parhaassa vireessä oli Blomroos, joka pelasi toistaiseksi parhaan luokassa nähdyn kierroksen lukemiin 58 heittoa (-2). Huimalla kierroksellaan Blomroos nappasi samalla haltuunsa luokan kärkitilan yhteistuloksella 190 heittoa (+10).

”Kierroksesta jäi loppujen lopuksi tosi hyvä fiilis. Muutama vähän huonompi heitto jäi tuonne radalle, mutta muuten peli meni hyvin, enkä tehnyt mitään ihan järjettömiä virheitä. Huomenna lähdetään pelaamaan ihan rennosti omaa peliä”, Blomroos kommentoi.

Henna Blomroos. Kuva: SFL / Jani Ahosola

Salonen pelasi hänkin kisaviikonlopun toistaiseksi parhaan kierroksensa (62, +2) ja on kokonaistuloksissa toisena. Salosen yhteistulos on 193 heittoa (+13). Eskelinen on kolmantena 200 heitolla (+20). Neljäntenä pelaajana finaalikierroksen kärkiryhmässä heittää Heidi Laine (Mikkelin Frisbeegolf), joka nousi lauantain kierroksella sijalta 6 neljänneksi. Laineen yhteistulos ennen päätöskierrosta on 204 heittoa (+24).

Anttila nousi avoimen kärkeen

Avoimen luokan tilanne ennen kolmatta kierrosta oli niin ikään tasainen. Kilpailun johtopaikkaa piti hallussaan Jesse Nieminen (Vuorelan Veikot) heiton erolla Niklas Anttilaan (Vuorelan Veikot). Kolmantena kilpailussa oli Samuel Hänninen (Talin Tallaajat).

Lauantaina luokassa parhaaseen vireeseen ylsi Anttila, joku nakutti huiman kierroksen 49 heittoa (-11). Kyseessä on paras Sibben SM-kilpailuissa toistaiseksi pelattu yksittäinen kierros.

”Kierros oli hyvä ja sain heittää lyhyitä birdie-putteja. Huomiselta lähden hakemaan samanlaista peliä kuin tänäänkin”, Anttila summasi tunnelmiaan.

Niklas Anttila. Kuva: SFL / Sami Ranta

Hienon kierroksen saattelemana Anttila siirtyi samalla avoimen luokan kärkipaikalle yhteisheitoin 155 (-25). Nieminen on kilpailussa toisena (158, -22). Kärkiryhmän ulkopuolella pelannut Väinö Mäkelä (Puskaputtaajat) pelasi hänkin upeasti (50, -10) ja nousi jaetulta kahdeksannelta sijalta kolmanneksi. Mäkelän yhteistulos ennen finaalikierrosta on 161 heittoa (-19). Myös Janne Hirsimäki (Nummelan frisbeeseura) paransi otteitaan ja teki hienon nousun neljänneksi (164, -16).

Sunnuntaina naisten avoimen luokan kärkiryhmä suuntaa kierrokselle klo 14.15 ja avoimen luokan kärki klo 15.45.

Livetulospalvelu

• Kilpailun livetulospalvelu löytyy kilpailun aikana osoitteesta: https://metrix.live
  • Kilpailun Metrix-sivu kilpailuinfoineen ja osallistujaluetteloineen löytyy puolestaan täältä

Yleisöohjeet

Sosiaalinen media

Viralliset nettisivut

Videotuotanto

• Kilpailusta tuotetaan yhteensä 9 kierrosvideota seuraavalla suunnitelmalla: 1. kierros FPO Feature-ryhmä + kaksi MPO Feature-ryhmää, 2. kierros FPO ja MPO kärkiryhmät, 3. kierros FPO ja MPO kärkiryhmät, 4. kierros FPO ja MPO kärkiryhmät
  • Kilpailukierrokset julkaistaan NBDG:n Youtube-kanavalla suomeksi selostettuna.

Koosteet ja kuvat

• Suomenkieliset tiedotteet kunkin kisapäivän tapahtumista julkaistaan liiton ja SM-kilpailuiden nettisivuilla.
  • Kuvia täydennetään kilpailupäivien edetessä liiton kuvapankkiin.