EM-pelaajavalinnat toukokuun rating-päivityksen jälkeen

Frisbeegolfin EM-kilpailut järjestetään elokuussa 2020 Konopištěssä, Tsekissä. Pelaajilla on mahdollista päästä oman maansa EM-joukkueeseen saamalla paikan joko yksilöpaikkajaosta tai maapaikkojen kautta. European Disc Golf Federation (EDGF) vahvisti yksilöpaikkojen saajat sekä jonotuslistat joulukuussa 2019.

Jäljellä olevat paikat Suomen joukkueeseen jaetaan alkukesästä 2020.

Suomen frisbeegolfliitto ry:n hallitus julkisti edustajien valintakriteerit vuoden 2020 EM-kilpailujoukkueeseen tammikuun 2019 alussa.

Valintakriteerit:

1. Vuoden 2019 Suomen mestarit luokissa MPO, FPO ja MP40 saavat kyseiseen luokkaan paikan EM-kisajoukkueeseen 2020. Ansaittu edustuspaikka on luokkakohtainen, eli paikan saa joukkueeseen vain samaan luokkaan, missä voitti Suomen mestaruuden.
  2. Valitaan 3/4 joukkueen jäsenistä huomioimalla pelaajan kolmen parhaan kilpailun keskiarvorating. Lasketaan pelaajan kolmen parhaan kilpailun rating-keskiarvo vuodelta 2019 sekä niistä vuoden 2020 kilpailuista, joista ehtii tulla lopulliset ratingit ennen valintoja. HUOM! Vain loppuun asti pelatuista kilpailuista ja vain vähintään 2 kierroksen kilpailuista.
  3. Lisäksi täydennetään joukkuetta vuoden 2019 ja 2020 näytöillä.

Hallitus on päättänyt ottaa keskiarvoratingin laskennassa huomioon toukokuun 2020 rating-päivitykseen mukaan ehtivät kilpailut. SFL on suoraan yhteyksissä pelaajiin valintakriteerien mukaisessa järjestyksessä, minkä jälkeen joukkue julkaistaan.