Lisenssimaksut

Jäsenseurojen henkilöjäsenmaksut vuonna 2014 ovat:

• 2 eur aikuinen
  • 1 eur juniori

Junioreita ovat vuonna 1995 tai sen jälkeen syntyneet.

Kilpailulisenssit

Kilpailulisenssin voi hankkia vain Suomen frisbeegolfliiton jäsen. A- ja B-lisenssit ovat SFL:n kilpailulisenssejä ja suomalaiselle pelaajalle kilpailulisenssi vaaditaan kaikkiin SFL:n alaisiin kilpailuihin. PDGA-jäsenyys ei ole pakollinen, mutta se sisältyy A-lisenssiin. PDGA-jäsenyyden ostaminen suoraan PDGA:lta ei vaikuta A-lisenssin hintaan. Kaikissa SFL:n kilpailuissa on voimassa liiton ottama vahinkovakuutus.

A-lisenssi B-lisenssi
A-lisenssi vaaditaan kaikkiin SM-tason kilpailuihin, sekä   muihin erikseen ilmoitettuihin kilpailuihin, kuten Pro-tourin osakilpailut.A-lisenssi sisältää PDGA-jäsenyyden. B-lisenssi vaaditaan kaikkiin SFL:n kilpailuihin, joihin   ei vaadita A-lisenssiä.B-lisenssi ei sisällä PDGA:n jäsenyyttä.
A-lisenssin hinta on:

•   55 eur aikuinen
  •   30 euroa juniori
B-lisenssin hinta on:

•   20 eur aikuinen
  •   10 eur juniori
PDGA-lisätilaukset:

• Uudet PDGA-jäsenet voi halutessaan tilata 10 euron lisähintaan jäsennumerollaan varustetun kiekon ja minikiekon.
  • Sekä uudet että PDGA-jäsenyytensä uusivat   henkilöt voivat tilata myös PDGA:n Discgolfer-lehden 30 euron vuosihintaan. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

Lisenssien tilaaminen

Jäsen- ja lisenssitilaukset hoidetaan frisbeegolfliiton jäsenrekisterin kautta.  Jäsenseurojen tilaukset hoitaa jokaisen seuran rekisterivastaava ja maksut suoritetaan seurojen tileille. Seuraa oman jäsenseurasi tiedotusta tarkemmista maksuohjeista. Lisenssimaksuista lähetetään kootusti lasku seuroille muutaman kerran vuodessa.

Lisenssitilaukset rekisteristä ovat sitovia ja ne astuvat voimaan välittömästi siitä hetkestä kun tilaus on tehty.

Kaikki henkilöjäsenet voivat muuttaa yhteystietojansa rekisterin kautta itse.

Toimitsijatesti (PDGA Certified Official)

SFL edellyttää PDGA:n toimitsijatestin suorittamista SM-kisojen kilpailunjohtajilta, sekä kaikilta PDGA:n alaisten kilpailujen johtajilta. Toimitsijatestin suorittaminen on myös vaatimus Major-tasoisten kisojen pelaajilta. Kaikille muille kotimaisten kisojen kilpailunjohtajille toimitsijatestin suorittamista suositellaan.

Testi on lyhyt nettilomakkeella suoritettava monivalintatehtävä, jossa voit käyttää apunasi sääntökirjaa ja kilpailuopasta. SFL tarjoaa sääntökokeita kymmenen jokaiselle jäsenseura. Ilman seuraetua koe maksaa 10 €. Ota yhteys seurasi vastaavaan, jos haluat suorittaa kokeen. Lisätietoja antaa PDGA:n maakoordinaattori Tapani Aulu, aulu@sci.fi.