Hallitus ja toiminnanohjaaja

Teemu Lehtomäki, osapäiväinen toiminnanohjaaja

Tämä pienen pojan isä on asustellut Tuusulassa vuodesta 2011.

Oma kiinnostukseni lajia kohtaan alkoi kehittyä jo 2000-luvun alkupuolella aloitettuani opiskelut Suomen urheiluopistossa, Vierumäen maisemissa. Pelailu kehittyi pikkuhiljaa harrastukseksi ja oman seuran perustaminen Keravalle vuonna 2010 antoi lajiin uuden ammattimaisemman näkökulman. Eri ratoja on tullut kierrettyä paljon, noin 100 vierailua ympäri Suomen. Tavoitteena on käydä pelaamassa kaikki Suomen radat – ehkä ei tosin yhden kauden aikana.

Ville Kotamäki, hallituksen puheenjohtaja

Frisbeeharrastus alkoi jo 70-luvun lopulla, jolloin keskityttiin lähinnä kenttälajeihin. Pari vuosikymmentä vierähti muissa jutuissa ja vuonna 2006 aloitin uudestaan frisbeegolfin parissa. Monet Nummelan Syysmyrskyssä kävijät varmaan muistavatkin minut – se pieni hiljainen TD.

Nykyään kierrämme rouvan kanssa ahkerasti kisoja ympäri Suomen ja ensimmäinen kausi Grandmaster-luokassa tuo mukavan lisämausteen kisailuun.

Asun Nummelassa ja ammatikseni myyn matalapainekompressoreita.

Tapani Aulu, hallituksen varapuheenjohtaja

• PDGA country coordinatortapani_uusi
  • Pro-tour 2014
  • Joukkuegolfin SM-kisat
  • aulu@sci.fi

Frisbeegolfista olin kuullut huhuja ja huoltisfrisbeetä heitellyt jo aiemmin, mutta ensimmäiset heitot fribakiekolla heitin kesällä 2009. Muutaman viikon päästä osallistuin ensimmäisiin kisoihin ja reilun vuoden päästä olin jo perustanut seuran, järjestänyt useammat kisat ja ajautunut myös liiton hallitukseen. Useampaa (kymmentä) lajia on tullut hurahdettua ja harrastettua useampiakin vuosia, mutta frisbeegolf ensimmäisiä jota teen vähän enemmän tosissaan kilpailumielellä. Siitä mukava laji, että kolmikymppisenäkin aloittaneena voi vielä pärjätä kohtuullisesti.

SFL:n hallituksessa hoidan tätä nykyä PDGA-maakoordinaattorin hommia, vastaan osaltani keskustelufoorumista ja osallistun vähän kaikkeen muuhunkin muiden apuna. Frisbeehommien ohessa teen töitä freelancekääntäjänä ja -kirjoittajana, sekä yritän saada opintojani loppuun Tampereen yliopistolla.

Kiril Häyrinen, hallituksen jäsen

Olen vuonna -77 syntynyt vantaalainen, jolla on edelleen juuret Karjaalla, Raaseporissa. Olen työskennellyt ja ollut mukana erilaisissa yhdistyksissä ja liitoissa. Tällä hetkellä toimin nurmijärveläisen salibandyseuran toiminnanjohtajana.

Frisbeegolfiin tutustuin vuonna 2008 ja suhteesta on muodostunut intohimoinen. Voikin sanoa, että lumettoman kauden treenaan ja harrastan lajia hyvin tosissani, vaikkakaan se ei ole vielä realisoitunut mainittavina onnistumisina. Näen, että frisbeegolf on tulevaisuudessa ”pelien sauvakävely”. Sitä tulevat harrastamaan nekin isot massat, jotka eivät ole ehkä muusta urheilusta koskaan innostuneet. Harrastajamäärät tulevat olemaan valtavia ja kaupalliset toimijat tulevat perustamaan ja ylläpitämään ratoja. Tämän takia lajiliitollamme pitää olla selkeä strategia, kattava koulutusjärjestelmä ja toimiva organisaatio, jossa voi tulevaisuudessa työskennellä useitakin henkilöitä.

Saija Lehto, hallituksen sihteeri

Olen masterisarjaa lähestyvä rouvashenkilö kotipaikkana Helsinki. Kotiseurani on Talin Tallaajat ja vuosia huipulla on kertynyt niin paljon että frisbeegolfin kasvukivut lapsosesta murrosikäiseksi on nähty läheltä niin kilpailu- kuin seuratoiminnankin puolella. Aikaisemmin kisoja tuli kierrettyä ulkomaita myöten ja vaikkei menestystä sillä rintamalla tullutkaan, niin edelleenkin kisoissa viehättää sama jännityksen ilmapiiri sekä muiden suoritusten seuraaminen. Kilpailemisen sijaan keskityn nykyisin harrastusheittelyyn, seurani omien kisojen organisointiin, tuomarointiin, sekä liiton hallitustoimintaan.

Työkseni autan luomaan maailman parhaita käyttäjäkokemuksia Nokian Lumia tuoteperheelle.

Teemu Malmelin, hallituksen jäsen

• Amatööri-tour 2014
  • Pari- & Sekaparigolfin SM-kisat 2014

Kolmekymppinen viriili perheenisä jonka asuinpaikka on tällä hetkellä Nokia.

Aloitin frisbeegolfin keväällä 2007, mikä oli sinäänsä huono aika aloittaa, koska ensimmäinen lapsi syntyi samana syksynä. Kilpaileminen alkoi heti seuraavana kesänä ja ensimmäinen kisa taisi olla Vihdin golfkentällä pidetty kansallisen sarjan osakilpailu. Nykyään harrastus jatkuu edelleen kilpailemisen muodossa ja kovalla halulla itsensä – lähinnä pääkopan – kehittämiseen. Aika tähän ei kuitenkaan tunnu tarpeeksi riittävän koska muutkin urheiluharrastukset, lähinnä kestävyysurheilu, kuuluvat isona osana vähäiseen vapaa-aikaan, jota puristetaan aina muutama tunti viikosta perheen sekä pääkaupunkiseudun infrastruktuurin suunnittelun välistä.

Myös musiikkiharrastukset vievät suuren osan treeniajasta.Pitkän tähtäimen suunnitelmani on, että molemmat lapset varttuessaan innostuvat frisbeegolfista, jotta voi jatkossa kiertää porukalla kisoja, vaikkapa Pohjois-Amerikassa asti. Aika näyttää..

Ari Penttala, hallituksen jäsen

• Erilliskisat

2006 syksyllä frisbeegolf löytyi paikallisen lehti-ilmoituksen perusteella. 2007 löytyy ensimmäiset havainnot PDGA:n sivuilta. Historian kirjoihin jäänee tässäkin lajissa oma havainto siitä, että olen enemmän innokas kuin hyvä. Vuonna 2012 kuitenkin tulee 40 mittariin ja pappasarja kutsuu. Intoa on edelleen, joten heitetään pinkkejä kiekkoja niin hyvin kuin osataan.

Muussa elämässä toimin lastensuojelulaitoksen esimiehenä. Kolme lasta, kaksi koiraa ja yksi vaimo.

tumi_2013Tuomo Tanskanen, hallituksen jäsen
-IT-järjestelmät ja palvelut
-Kisakone

Email: tekniikka@frisbeegolfliitto.fi

Aloitin frisbeegolfin syksyllä 2009 Karkkilassa parin kiekon voimin ja heti keväällä 2010 ostin lisenssin ja menin ensimmäisiin PDGA-kisoihin ja myöhemmin kesällä Lausteelle SM-kisoihin. Menestystä ei tullut silloin eikä satunnaisia valonpilkahduksia lukuunottamatta senkään jälkeen. Tavoite on treenailla pikkuhiljaa oma peli kuntoon kunnes viiden vuoden päästä siirryn pappasarjaan menestymään.

Olen toimeliasta sorttia, joten kisaamisen lisäksi olen paikallisen seuran hallituksessa että jäsenrekisterivastaava ja järjestän PDGA-kisoja. Kisakoneen ongelmat imaisivat myös mukaansa ja olenkin Kisakoneen kehityksen päävastuullinen nykyään. Liiton hallitukseenkin pyydettiin mukaan oltuani tarpeeksi aktiivinen foorumilla kuin muuallakin. Hallituksessa vastuulleni kuuluvat IT-järjestelmät ja Kisakone.

Todellisessa elämässä asun Nummelassa vaimon ja kahden poikani kanssa. Työkseni hoidan mm IT-kehitystä Huaweilla.

Dennis Barman, rahastonhoitaja (hallituksen ulkopuolelta)