Pro-SM 2017

§1 Turnausmuoto

Suomen mestaruudet 2017 ratkaistaan yhdessä kilpailussa, joka on neljäpäiväinen. Kaikki pelaajat pelaavat vähintään kolme täyttä kierrosta (18 väylää tai enemmän.)

Kaikissa luokissa ratkaistaan aina voittaja sudden death -menetelmällä. Sudden death –väylät on ilmoitettava etukäteen. Myös sijojen 2-3 tasatilanteissa mitalit / pokaalit ratkaistaan sudden death -menetelmällä.

§2 Luokat

Frisbeegolfin Suomen mestaruudet jaetaan kuudessa luokassa. Luokat ovat PDGA:n mukaiset avoin, naiset, naiset 40, seniorit 40, seniorit 50 ja seniorit 60. Vuonna 2017 pelaajan kelpoisuusvaatimukset luokkiin ovat seuraavat:

MPO (Avoin)
Luokka on avoin kaikille pelaajille ilman ikä- tai sukupuolivaatimuksia.

FPO (Naiset)
Luokka on avoin kaikille naispelaajille ilman ikävaatimuksia.

FPM (Naiset 40)Luokkaan voivat osallistua kaikki yli 40-vuotiaat ja 40 vuotta vuoden 2017 aikana täyttävät naiset (vuonna 1977 tai sitä ennen syntyneet).

MPM (Seniorit 40)
Luokkaan voivat osallistua kaikki yli 40-vuotiaat ja 40 vuotta vuoden 2017 aikana täyttävät (vuonna 1977 tai sitä ennen syntyneet).

MPG (Seniorit 50)
Luokkaan voivat osallistua kaikki yli 50-vuotiaat ja 50 vuotta vuoden 2017 aikana täyttävät (vuonna 1967 tai sitä ennen syntyneet).

MPS (Seniorit 60)
Luokkaan voivat osallistua kaikki yli 60-vuotiaat ja 60 vuotta vuoden 2017 aikana täyttävät (vuonna 1957 tai sitä ennen syntyneet).

Junioriluokkien Suomen mestaruudet ratkaistaan Amatöörien SM-kilpailuissa

§3 Osallistuminen

Vuoden 2017 SM-kilpailuun osallistuminen on avoin kaikille suomalaisille pelaajille, jotka täyttävät luokkakohtaisten vaatimusten lisäksi seuraavat ehdot:

1) SFL:n kilpailulisenssi ja jäsenseuran vuotuinen jäsenmaksu 2017 maksettu ja
2) voimassa oleva virallisen toimitsijan testi (Certified Official)

Ulkomaalaiset pelaajat eivät saa osallistua SM-kilpailuun.

§4 Kilpailun järjestäminen

Osallistumismaksu ja ilmoittautuminen

Kaikissa luokissa osallistumismaksu on 50 € (vahvistetaan 1.4.2017 mennessä).

Pelaajien on ilmoittauduttava kilpailuun järjestäjän ilmoittamalla tavalla ja vaadittuun määräaikaan mennessä. Kilpailuun on jaettu paikkoja vuoden 2016 SM-kilpailun perusteella. Loput paikat jaetaan ratingin perusteella sekä villeinä kortteina.

Ilmoittautumiseen käytetään SFL:n Kisakonetta.

Katso ilmoittautumisohjeet (päivitetään)

Kilpailun järjestäjällä on oikeus asettaa ilmoittautumiselle takaraja 1-14 vuorokautta ennen kilpailua, minkä jälkeen kilpailuun ilmoittautuminen ei ole enää mahdollista. Osallistumismaksu on maksettava ennakkoon osakilpailun järjestäjän ilmoittamalle pankkitilille. Järjestäjän on pystyttävä organisoimaan aikataulu ja pelitapa niin, että kisaan mahtuu vähintään 144 pelaajaa.

Palkinnot

SFL kustantaa jokaisen luokan kolmelle parhaalle mitalit / pokaalit.Lisäksi järjestäjä jakaa rahapalkinnot niin, että osallistumismaksuista vähintään 60% jaetaan rahana. Tavarapalkintoja saa jakaa tämän lisäksi. Avoimessa luokassa vähintään 10 parasta palkitaan rahapalkinnolla.

Sponsoroitujen tuotteiden jakaminen näiden lisäksi on sallittua.

§5 Muita sääntöjä

SM-kilpailussa pelataan PDGA:n voimassa olevilla säännöillä.

Alkoholin ja muiden päihteiden nauttiminen SM-kisojen aikana on kielletty pelin aikana, kilpailuradalla ja kisatoimiston välittömässä läheisyydessä. Rikkeen sattuessa voi kilpailunjohtaja, SFL:n toiminnanjohtaja tai SFL:n hallituksen jäsen sulkea pelaajan kilpailusta.

Kaikkien tupakkatuotteiden (tupakka, sikari, piippu, nuuska, purutupakka, sähkötupakka) käyttö on pelaajakokouksen ja kierroksen aikana kielletty. Kielto on voimassa 2 min ilmoituksesta aina tuloskortin palautukseen saakka.

Jos kilpailija päättää keskeyttää kilpailun, on siitä ilmoitettava viipymättä kilpailunjohtajalle. Ilmoitus on tehtävä viimeistään tuntia ennen seuraavan kierroksen alkamista.

Protestin tekeminen kilpailusta pitää tehdä kirjallisena viimeistään viikon sisällä tulosten julkaisemisesta liiton hallitukselle.

Järjestäjän on raportoiva ja toimitettava virallinen PDGA:n kisaraportti eteenpäin viikon sisään kilpailun viimeisen päivän jälkeen. SFL:n toiminnanjohtaja auttaa tarvittaessa raportin luomisessa.

SFL:n hallitus pidättää oikeudet muutoksiin.