Lisenssimaksut

Liiton varsinaisia jäseniä ovat liiton hallituksen hyväksymät rekisteröidyt jäsenseurat. Liitto pitää jäsenseurojen frisbeegolfia harrastavista jäsenistä rekisteriä ja näiden pohjalta kerätään seuraavat jäsenmaksut vuonna 2018:

• 3 eur aikuinen
  • 2 eur juniori (vuonna 2000 tai sen jälkeen syntyneet)

Suomen frisbeegolfliitto ei ota vastaan suorajäsenyyksiä.

Kilpailulisenssit 2018

Kilpailulisenssin voi hankkia vain Suomen frisbeegolfliiton jäsen. Suomalaiselle pelaajalle kilpailulisenssi vaaditaan kaikkiin SFL:n alaisiin kilpailuihin ja PDGA-jäsenyys sisältyy kilpailulisenssin hintaan. PDGA-jäsenyyden ostaminen suoraan PDGA:lta ei vaikuta lisenssin hintaan. Kaikissa SFL:n kilpailuissa on voimassa liiton ottama vahinkovakuutus.

Kilpailulisenssin hinta on:

• 50 eur aikuinen
  • 25 eur juniori (vuonna 2000 tai sen jälkeen syntyneet)

Lisämaksusta:

• Uudet PDGA-jäsenet voi halutessaan tilata 15 euron lisähintaan PDGA-kiekon.
  • Sekä uudet että PDGA-jäsenyytensä uusivat henkilöt voivat tilata myös PDGA:n Discgolfer-lehden 35 euron vuosihintaan. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

Lisenssien tilaaminen

Lisenssitilausten teko on uudistunut kaudelle 2018. Kukin pelaaja rekisteröityy Suomisport-järjestelmään, josta ostaa seurajäsenyyden sekä halutessaan kilpailulisenssin ja vakuutuksen. Uudistus ja uuteen järjestelmään on vielä kesken.

Suosittelemme lisenssin ostamista, kun seurajäsenyyksien myynti on käynnistynyt Suomisportissa. Mikäli sinulla on välitön tarve ja kiire lisenssin saamiseen, voi sen ostaa jo nyt Suomisportista. Tällöin pelaajan on muistettava hankkia seurajäsenyys Suomisportista jälkikäteisesti, sekä lisättävä PDGA-numeronsa omaan Suomisport-profiiliin. Mikäli lisenssin tarvitsee voimaan kiireisesti, ota suoraan yhteyttä liiton toiminnanjohtajaan.

Lisenssien voimassaolo kilpailunhallintajärjestelmissä:

Kisakone:

• 29.3.2018 alkaen Kisakone tukee Suomisportista ostettuja lisenssejä. Lisää Sportti-ID omiin tietoihisi. Omat tiedot -> Muokkaa -> Sportti ID.
  • PDGA-jäsenyydellä ilmoittautuminen onnistuu siirtymäajalla 30.4.2018 asti.
  • Vuoden 2017 lisenssillä ilmoittautuminen ei ole enää mahdollista.
  • Suomisport lisenssit ovat tilapäisesti voimassa 31.5.2018 asti, kunnes seurajäsenyysmyynti on saatu käyntiin, jonka jälkeen lisenssit ovat normaalisti voimassa koko kauden.

Metrix:

• Lisää oma Sportti-ID-numerosi, PDGA-numerosi sekä syntymävuotesi Metrixin tietoihisi.
  • Lisää oma PDGA-numerosi Suomisport-profiiliisi heti, kun sinulla sellainen on. Löydät Suomisport-profiilisi lajikohtaisista lisätiedoista paikan numeron lisäämiselle lisenssioston jälkeen.

Toimitsijatesti (PDGA Certified Official)

SFL edellyttää PDGA:n toimitsijatestin suorittamista SM-kisojen kilpailunjohtajilta, sekä kaikilta PDGA:n alaisten kilpailujen johtajilta. Toimitsijatestin suorittaminen on myös vaatimus Major-tasoisten kisojen pelaajille, SM-pelaajille sekä pro-tourin kilpailijoille. Kaikille muille kotimaisten kisojen kilpailunjohtajille ja lisenssipelaajille toimitsijatestin suorittamista suositellaan.

Testi on lyhyt nettilomakkeella suoritettava monivalintatehtävä, jossa voit käyttää apunasi sääntökirjaa ja kilpailuopasta. SFL tarjoaa sääntökokeet jokaiselle nimetylle kilpailunjohtajalle (TD) ja apulaiskilpailunjohtajalle (apu-TD). Ilman sanktioidun kilpailun TD-statusta koe maksaa 10 €.

Ota yhteys PDGA:n maakoordinaattori Tapani Auluun, mikäli sinulta puuttuu toimitsijakoe ja olet nimetty TD:ksi kilpailuhakemuksessa: pdga@frisbeegolfliitto.fi.

Monijäsenyys SFL:n jäsenseuroissa

Yksittäinen henkilö voi olla samanaikaisesti jäsenenä niin monessa seurassa kuin hän haluaa ja seurojen omat säännöt määrittelevät nämä jäsenyysehdot.

Jokainen SFL:n jäsenseuran jäsen voi kuitenkin edustaa vain yhtä seuraa SFL:ssa, jolloin muut seurajäsenyydet katsotaan liiton näkökulmasta ei-edustusjäsenyyksiksi.

Ei-edustusjäsenyydestä ei laskuteta jäsenseuroja. Jäsenseuran varsinaisen edustusjäsenten määrä 31.12. määrittelee seuran saaman äänimäärän liiton vuosikokouksissa.

Edustusseura määrittyy Suomisportissa lisenssin ostamisen yhteydessä ilmoitetun seuran mukaan. Lisenssinoston yhteydessä ilmoitettuun seuraan on maksettava myös seuran jäsenmaksu. Muut kuin lisenssinoston yhteydessä ilmoitetut seurat ovat pelaajan ei-edustusseuroja.

Edustusjäsenyyden siirto:

Suomisport-järjestelmässä seurasiirron pystyy tekemään liiton toiminnanjohtaja Anniina Ihamäki.