Lisenssimaksut

Liiton varsinaisia jäseniä ovat liiton hallituksen hyväksymät rekisteröidyt jäsenseurat. Liitto pitää jäsenseurojen frisbeegolfia harrastavista jäsenistä rekisteriä ja näiden pohjalta kerätään seuraavat jäsenmaksut vuonna 2017:

• 2 eur aikuinen
  • 1 eur juniori (vuonna 1999 tai sen jälkeen syntyneet)

Suomen frisbeegolfliitto ei ota vastaan suorajäsenyyksiä.

Kilpailulisenssit 2017

Kilpailulisenssin voi hankkia vain Suomen frisbeegolfliiton jäsen. Suomalaiselle pelaajalle kilpailulisenssi vaaditaan kaikkiin SFL:n alaisiin kilpailuihin ja PDGA-jäsenyys sisältyy kilpailulisenssin hintaan. PDGA-jäsenyyden ostaminen suoraan PDGA:lta ei vaikuta lisenssin hintaan. Kaikissa SFL:n kilpailuissa on voimassa liiton ottama vahinkovakuutus.

Kilpailulisenssin hinta on:

• 50 eur aikuinen
  • 25 eur juniori (vuonna 1999 tai sen jälkeen syntyneet)

Lisämaksusta:

• Uudet PDGA-jäsenet voi halutessaan tilata 15 euron lisähintaan PDGA-kiekon.
  • Sekä uudet että PDGA-jäsenyytensä uusivat henkilöt voivat tilata myös PDGA:n Discgolfer-lehden 35 euron vuosihintaan. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

Lisenssien tilaaminen

Lisenssitilaukset hoitaa kunkin jäsenseuran rekisterivastaava jäsenrekisterin kautta ja maksut suoritetaan seurojen tileille. Seuraa oman jäsenseurasi tiedotusta tarkemmista maksuohjeista. SFL laskuttaa jäsenseuroja 2-3 kertaa vuodessa kootusti jäsenrekisterin tilausten perusteella. Kauden 2017 lisenssit ovat 1.12.2016 lukien tilattavissa. Lisenssin voimassaoloaika on 1.12.2016 – 31.12.2017.

Lisenssitilaukset rekisteristä ovat sitovia ja ne astuvat voimaan välittömästi siitä hetkestä kun tilaus on tehty.

Toimitsijatesti (PDGA Certified Official)

SFL edellyttää PDGA:n toimitsijatestin suorittamista SM-kisojen kilpailunjohtajilta, sekä kaikilta PDGA:n alaisten kilpailujen johtajilta. Toimitsijatestin suorittaminen on myös vaatimus Major-tasoisten kisojen pelaajille, SM-pelaajille sekä pro-tourin kilpailijoille. Kaikille muille kotimaisten kisojen kilpailunjohtajille ja lisenssipelaajille toimitsijatestin suorittamista suositellaan.

Testi on lyhyt nettilomakkeella suoritettava monivalintatehtävä, jossa voit käyttää apunasi sääntökirjaa ja kilpailuopasta. SFL tarjoaa sääntökokeet jokaiselle nimetylle kilpailunjohtajalle (TD) ja apulaiskilpailunjohtajalle (apu-TD). Ilman sanktioidun kilpailun TD-statusta koe maksaa 10 €.

Ota yhteys PDGA:n maakoordinaattori Tapani Auluun, mikäli sinulta puuttuu toimitsijakoe ja olet nimetty TD:ksi kilpailuhakemuksessa: pdga@frisbeegolfliitto.fi.

Monijäsenyys SFL:n jäsenseuroissa

Yksittäinen henkilö voi olla samanaikaisesti jäsenenä niin monessa seurassa kuin hän haluaa ja seurojen omat säännöt määrittelevät nämä jäsenyysehdot.

Jokainen SFL:n jäsenseuran jäsen voi kuitenkin edustaa vain yhtä seuraa SFL:ssa, jolloin muut seurajäsenyydet katsotaan liiton näkökulmasta ei-edustusjäsenyyksiksi.

Ei-edustusjäsenyydestä ei laskuteta jäsenseuroja. Jäsenseuran varsinaisen edustusjäsenten määrä 31.12. määrittelee seuran saaman äänimäärän liiton vuosikokouksissa.

Edustusjäsenyyden siirto:

1. pelaaja pyytää edustusjäsenyyden vapauttamista nykyisestä edustusseurastaan
  2. seura vapauttaa jäsenrekisterissä edustusjäsenyyden ja lisää pelaajan ei-edustusjäseneksi
  3. uusi edustusseura lisää jäsenrekisterissä ko. pelaajan edustusjäsenekseen

Seurat koordinoivat yhdessä pelaajan kanssa siirron. Erityistapauksissa voi olla yhteydessä liiton toiminnanjohtaja Mikko Kaakiseen toiminnanjohtaja@frisbeegolfliitto.fi .