Hallitus ja toiminnanjohtaja

Mikko Kaakinen, toiminnanjohtaja ja hallituksen sihteeritoimari

Liiton kokopäiväinen työntekijä 1.1.2016 lukien.

Aloitin frisbeelajien harrastamisen 90-luvun puolivälissä Vaasassa, missä oltiin aktiivisia niin joukkue- kuin yksilölajien parissa. Frisbeegolf astui isompaan rooliin vuosituhannen vaihteessa Turussa. Muutama vuosi aktiivisena kilpapelaajana ja kohtuullisen kattava näkemys lajin seuratoiminnasta ruohonjuuritasolla tarttuivat matkalla mukaan. Sillä tiellä ollaan ja upean harrastuksen parista löytyi lopulta työ, mistä olen haltioissani.

On hienoa olla mukana tukemassa hallitusta, jolla on draivia viedä lajia määrätietoisesti eteenpäin. Työskentelen pääsääntöisesti kotoani Salosta käsin, missä vapaa-aikaani värittävät vaimoni lisäksi pojat 8v ja 6v sekä tytär 3v. Kilpailukauden mittaan tapaamme varmasti kisanäyttämöillä ja radoilla ympäri Suomen, tulkaahan moikkaamaan!

Ari Penttala, hallituksen puheenjohtajaAriPJ

2006 syksyllä frisbeegolf löytyi paikallisen lehti-ilmoituksen perusteella. 2007 löytyy ensimmäiset havainnot PDGA:n sivuilta.

Historian kirjoihin jäänee tässäkin lajissa oma havainto siitä, että olen enemmän innokas kuin hyvä. Vuonna 2012 kuitenkin tuli 40 mittariin ja pappasarja kutsui. Intoa on edelleen, joten heitetään pinkkejä kiekkoja niin hyvin kuin osataan.

Muussa elämässä toimin lastensuojelulaitoksen esimiehenä. Kolme lasta, kaksi koiraa ja yksi vaimo.

tapani_uusi

Tapani Aulu, hallituksen varapuheenjohtaja

• PDGA country coordinator
  • Sääntöasiat
  • Pro-tour 2017
  • Am1-tour 2017 (Markku Kivelän kanssa)
  • Joukkue-MM 2017, Colchester
  • (EM2018)
  • pdga@frisbeegolfliitto.fi

Frisbeegolfista olin kuullut huhuja ja huoltisfrisbeetä heitellyt jo aiemmin, mutta ensimmäiset heitot fribakiekolla heitin kesällä 2009. Muutaman viikon päästä osallistuin ensimmäisiin kisoihin ja reilun vuoden päästä olin jo perustanut seuran, järjestänyt useammat kisat ja ajautunut myös liiton hallitukseen. Useampaa (kymmentä) lajia on tullut hurahdettua ja harrastettua useampiakin vuosia, mutta frisbeegolf ensimmäisiä jota teen vähän enemmän tosissaan kilpailumielellä. Siitä mukava laji, että kolmikymppisenäkin aloittaneena voi vielä pärjätä kohtuullisesti.

SFL:n hallituksessa hoidan tätä nykyä PDGA-maakoordinaattorin hommia, vastaan osaltani keskustelufoorumista ja osallistun vähän kaikkeen muuhunkin muiden apuna. Frisbeehommien ohessa teen töitä freelancekääntäjänä ja -kirjoittajana, sekä yritän saada opintojani loppuun Tampereen yliopistolla.

tumi_2013Tuomo Tanskanen, hallituksen jäsen

Aloitin frisbeegolfin syksyllä 2009 Karkkilassa parin kiekon voimin ja heti keväällä 2010 ostin lisenssin ja menin ensimmäisiin PDGA-kisoihin ja myöhemmin kesällä Lausteelle SM-kisoihin. Menestystä ei tullut silloin eikä satunnaisia valonpilkahduksia lukuunottamatta senkään jälkeen. Tavoite on treenailla pikkuhiljaa oma peli kuntoon kunnes viiden vuoden päästä siirryn pappasarjaan menestymään.

Olen toimeliasta sorttia, joten kisaamisen lisäksi olen paikallisen seuran hallituksessa että jäsenrekisterivastaava ja järjestän PDGA-kisoja. Kisakoneen ongelmat imaisivat myös mukaansa ja olenkin Kisakoneen kehityksen päävastuullinen nykyään. Liiton hallitukseenkin pyydettiin mukaan oltuani tarpeeksi aktiivinen foorumilla kuin muuallakin. Hallituksessa vastuulleni kuuluvat IT-järjestelmät ja Kisakone.

Todellisessa elämässä asun Nummelassa vaimon ja kahden poikani kanssa. Työkseni teen tuotekehitystä Ericssonilla.

Juha Kytö, hallituksen jäsen

• Junioritoiminta
  • Naistoimikunta, naisten ja tyttöjen toiminnan kehittäminen ja koordinointi
  • Am/Jun SM-kisat 2017
  • Erilliskilpailut jaPDGA-liigat 2017
  • juha.kyto@frisbeegolfliitto.fi

Olen reilu kolmekymppinen, elämää nähnyt hyperaktiivi Helsingistä. Tätä nykyä tukikohtana toimii Sipoon Söderkulla.

Frisbeegolfiin tutustuin vuonna 2010, muutettuani Nummelaan jossa takapihalla oli Pajuniityn puisto ja sen 9-väyläinen rata. Vuonna 2011 kun taidot hiukan karttuivat, lähdin isommille radoille sekä seuratoimintaan mukaan, ja se tie jatkuu yhä. Nykyisin edustan helsinkiläistä Disc Golf Vikings-seuraa jonka perustajajäsen olen, ja jossa toimin myös puheenjohtajana. Frisbeegolfin parissa haluan toimia hyvin aktiivisesti ja viedä lajia kohti kilpaurheilun muotoa, unohtamatta kuitenkaan sitä että lajissa pidetään myös hauskaa.

”Siviilielämässä” toimin yrittäjänä frisbeegolfin parissa, sekä konsulttina verkkokaupan ja markkinoinnin alalla. Jälkikasvuakin on matkan varrella siunaantunut, vuonna 2013 ja 2015 syntyneet tyttäret.

Matti Penttilä, hallituksen jäsen

• Koulutusasiat (Suomen Frisbeegolfkouluttajat, yhdessä Anne Kettusen kanssa)
  • SM-joukkuefrisbeegolf 2017
  • SM-parifrisbeegolf 2017
  • SM-sekaparifrisbeegolf 2017
  • koulutus@frisbeegolfliitto.fi

Olen juuri master-iän saavuttanut, nykyään Jyväskylässä asusteleva perheenisä. Edustan laukaalaista Puska Puttaajat -seuraa. Frisbeeharrastus taisi alkaa 2006 Nummelassa jääkiekkovalmentajien illanvietossa, jossa liiton nykyinen PJ esitteli lajia meille. Laji osui ja upposi heti!

Nummelassa asuessani heittelin kiekkoja lähinnä kavereiden kanssa, lisäksi kävin silloin tällöin viikkokisoissa sekä NFS:n järjestämissä talkoissa. Olin muun muassa mukana talkoilemassa, kun perustettiin mielestäni Suomen hienointa rataa: Vihdin Kaatista.

2012 muutin perheineni Jyväskylään, lopetin 8 vuoden uran junioreiden jääkiekkovalmentajana ja innostuin frisbeegolfista toden teolla. Hankin lisenssin ja aloitin myös kilpailemisen.

Vapaa-aikana harrastan muovin liitoradan ihastelun lisäksi mm. lumilautailua ja koirien kanssa ulkoilua. Leipätyössäni vastaan Elisalla mobiilidata -palvelusta.

Anne Kettunen, hallituksen jäsenAnneSFL

Olen Tampereella asustava frisbeegolfaaja ja kotoisin Kuopiosta.

Aloitin frisbeegolfin ultimaten ohessa yliopistoaikoina. Vuodesta 2014 eteenpäin olen kilpaillut aktiivisesti niin Suomessa kuin ulkomailla.

Minuun voi olla yhteydessä erityisesti antidoping- ja Liitopäivä-asioissa!

Päivätöissä viihdyn taloushallinnon tehtävissä.

Markku Kivelä, hallituksen jäsenMarkkuSFL-1

Aloitin frisbeegolfin harrastamisen syksyllä 2013 Master-iässä. Kotikuntaani Petäjävedelle oli juuri rakenteilla uusi 9-väyläinen rata aivan kiekonheiton päähän. Pitihän sitä kokeilla ja sillä tiellä olen edelleen.

Hankin ensimmäisen lisenssini vuoden 2015 alkupuolella. Perustimme Petäjävedelle oman seuran, FGP-FrisbeeGolf Petäjävesi ry:n, helmikuussa 2015. Tällä hetkellä olen seuran hallituksessa ja toimin seuran sihteerinä sekä jäsenvastaavana. Kettulanvuoren rata uusittiin talkoilla 20-väyläiseksi ja sen kehittäminen jatkuu edelleen yhteistyössä Petäjäveden kunnan kanssa.Laji on vienyt mennessään totaalisesti. Muita harrastuksiani ovat salibandy, metsästys ja ammunta. Nyt uutena lajina lähden kokeilemaan harrastejääkiekkoa.

Työskentelen Valmet Technologies Oy:llä Jyväskylässä pääsuunnittelijana.

Dennis Barman, Visma Services, rahastonhoitaja (hallituksen ulkopuolelta)