Kilpailuiden haku vuodelle 2018 käynnistyy

Suomen frisbeegolfliiton alaisten kilpailuiden haku käynnistyy. Haettavissa ovat nyt erilliskilpailut sekä AM2-tourit.

Järjestelmien viivästymisen vuoksi hakuprosessiin liittyy erityistekijöitä, jotka kannattaa ottaa huomioon kilpailuja suunniteltaessa ja hakiessa. Frisbeegolfliiton kilpailunhallintaa ollaan siirtämässä Kisakoneesta Metrix-alustalle. Tämänhetkisen arvion mukaan uuden järjestelmän pitäisi olla tarvittavilta osin käyttövalmiudessa maaliskuun alussa.

Helmi- ja maaliskuun kilpailut

Kilpailuja voi hakea hakulomakkeen ohjeiden mukaisesti. Helmi-maaliskuun kilpailuiden hallintajärjestelmänä käytetään Kisakonetta.

Kilpailuhakemukset ottaa vastaan liiton toiminnanjohtaja. Toiminnanjohtaja välittää hakemuksen eteenpäin SFL:n hallitukselle, minkä jälkeen liitosta pyydetään tarvittaessa täydentämään/täsmentämään tietoja. Toiminnanjohtaja ilmoittaa sähköpostitse kilpailun hyväksymisestä, lisää kilpailun Kisakoneeseen ja toimittaa PDGA:n sanktioinnin.

Hakulomake.

Vuoden loput kilpailut

Kilpailuja voi hakea hakulomakkeen ohjeiden mukaisesti. Koska kilpailunhallintajärjestelmän uudistus on vielä kesken, toimitaan näiden kisojen osalta toistaiseksi seuraavasti:

• Hakemukset kisoihin on jätettävä ohjeistuksen mukaisesti viimeistään viisi viikkoa ennen kilpailupäivää.
  • Liitto käy läpi hakemukset sekä huolehtii niiden PDGA-sanktioinnista.
  • Kaikki hyväksytyt kisat lisätään näkyville Kisakoneeseen. Kisakone toimii näin kauden kilpailukalenterin alustana, kunnes Metrix-järjestelmä saadaan liiton käyttöön.
  • Järjestäjien ei kuitenkaan tule avata kilpailun ilmoittautumista, ennen kuin tiedetään, pystytäänkö kisa siirtämään Metrix-alustalle. Liitto sitoutuu kuittaamaan järjestäjille viimeistään kalenterikuukautta ennen kisaa joko a) ilmoittautumisen avaamisesta Kisakoneessa tai b) kilpailun siirtämisestä Metrix-alustalle.
  • Jos kaikki etenee suunnitellusti, päästään ilmoittautumiset avaamaan Metrixissä ensimmäisten kisojen osalta maaliskuun alusta. Tiedotamme tilanteen edistymisestä tarkemmin helmikuun lopussa. Kilpailuiden hakuprosessi ja kauden kilpailukalenterin luominen pystytään kuitenkin tässä vaiheessa aloittamaan edellä esitetyllä tavalla järjestelmämuutoksista johtuvien haasteiden puitteissa.
  • Kilpailuhakemukset ottaa vastaan liiton toiminnanjohtaja. Toiminnanjohtaja välittää hakemuksen eteenpäin SFL:n hallitukselle ja liitto pyytää tarvittaessa täydentämään/täsmentämään tietoja. Toiminnanjohtaja ilmoittaa sähköpostitse kilpailun hyväksymisestä. Toiminnanjohtaja lisää kilpailun Kisakoneeseen ja toimittaa PDGA:n sanktioinnin. Kilpailun siirtämisestä Metrixiin sovitaan niin ikään toiminnanjohtajan kanssa.
  • Kun Metrixiin siirtyminen on ajankohtaista, tiedotamme mahdollisista muutoksista hakuprosessiin liittyen.

Hakulomake.

Muistettavaa kilpailun järjestämisessä

Suomessa järjestettävissä kilpailuissa noudatetaan PDGA:n sääntökirjaa, jonka uusi suomenkielinen painos on valmistunut kaudelle 2018.

Sääntömuutoksia ja tarkennuksia on tullut, ne löytyvät myös PDGA:n sivuilta sähköisenä englanninkielisenä versiona.

Lisäksi noudatetaan vuosittain päivittyvän PDGA International Guiden ohjeita ja standardeja.

Kilpailunjohtajalla ja apulaiskilpailunjohtajilla on oltava PDGAn sääntökoe (Certified Official) hyväksytysti suoritettuna ja voimassa ennen kilpailun hyväksymistä sekä kilpailuajankohtana. Jos sääntökoe on suorittamatta, toimita kilpailuhakemus ja ilmoita asia lisätiedoissa.

Vuoden 2018 TD-opas päivitetään nettisivuillemme sen valmistuttua. Vanha TD-opas.

Lisenssiasiat ja SuomiSport

Kaikkiin SFL:n kilpailuihin osallistuaksesi sinulla on oltava voimassa oleva kilpailulisenssi. Suosittelemme viivyttämään lisenssin hankintaa seurajäsenyyksien myynnin käynnistymiseen saakka.

Lisätietoja edellisessä SuomiSport-tiedotteessamme.

Lisätietoja: