Amateur Series – SM-karsintakilpailu viikonloppuna Keuruulla

Junioreille ja amatööreille suunnattu frisbeegolfin Amateur Series -kilpailu järjestetään 14.-15.7.2018 Keuruulla Iso Heitto -radalla. Kussakin neljästä kesän aikana järjestettävässä Amateur Series -kilpailussa on jaossa paikkoja amatöörien sekä junioreiden omiin SM-kilpailuihin. Keuruulla kilpailuiden järjestelyistä vastaa paikallinen frisbeegolfseura Mandon Kiertäjät.

Keuruulla pelataan viikonlopun aikana yhteensä kahdeksassa eri luokassa. Amatööriluokat on tarkoitettu pelaajille, jotka eivät ota vastaan rahapalkintoja kilpailuista. Keuruulla kilpaillaan amatööriluokista yli 40-vuotiaissa miehissä (MA40) ja naisissa (FA40), yli 50-vuotiaissa miehissä (MA50) sekä kahdessa ikärajattomassa amatööriluokassa, miehet MA1-luokassa ja naiset FA1-luokassa. Junioreiden puolella kilpaillaan alle 18-vuotiaissa (MJ18) ja alle 15-vuotiaissa (MJ15) pojissa sekä alle 15-vuotiaissa (FJ15) tytöissä.

Mukana runsaasti viime vuoden SM-juniorimenestyjiä

Keuruun Amateur Series -kilpailun lähtölistalta löytyy runsas määrä viime vuonna Oulun Pikkaralassa järjestetyissä SM-kisoissa menestyneitä junioripelaajia. Alle 15-vuotiaissa tytöissä mukana ovat luokassa viime vuonna SM-hopealle sijoittunut Sonja Laine (Jyväskylän Liitokiekkoilijat) sekä SM-pronssia saanut Sinna Talvensola (Jyväskylän Liitokiekkoilijat).

Tälle kaudelle alle 18-vuotiaiden poikien luokkaan kilpailemaan on siirtynyt puolestaan joukko viime vuonna 15-vuotiaissa SM-kärkisijoja napsineita pelaajia. Jyväskylän Liitokiekkoilijoiden Matias Puikkonen ja Samu Åström sijoittuivat 15-vuotiaissa viime vuonna jaetulle SM-pronssille ja Lauri Lehtinen viidenneksi. Keuruulla kolmikko jahtaa paikkoja Jyväskylän kotiradoilla elokuussa pelattaviin junioreiden SM-kilpailuihin.

Amateur Series -kilpailuja käydään myöhemmin heinäkuun aikana vielä Tampereella sekä yhdistetty kisa Hyvinkäällä ja Riihimäellä. Ensimmäinen kilpailu pelattiin kuun vaihteessa Muhoksella. Junioreiden SM-kilpailut järjestetään 4.-5.8.2018 Jyväskylässä ja amatöörien SM-kilpailut 20.-23.9.2018 Tahkolla.

Tulospalvelu ja tarkempi aikataulu Metrixissä.