Seurajäsenyydet ja lisenssien voimassaolot

Onko seurajäsenyytesi jo aktiivinen Suomisportissa?

SFL:n kilpailulisenssin voi hankkia vain Suomen frisbeegolfliiton jäsen eli liiton jäsenseuraan kuuluva pelaaja. Jäsenrekisteriviivästyksen vuoksi lisenssin on voinut poikkeuksellisesti alkuvuoden ajan hankkia ilman jäsenyyttä. Lisenssijärjestelmämme siirtyy takaisin normaaliin päiväjärjestykseen jälleen kesäkuun alusta, joten seurajäsenyys tulisi olla hankittuna lisenssin voimassaolon katkeamattoman jatkumisen takaamiseksi 31.5.2018 mennessä.

Pelaajan tulee siis

• joko ostaa seuransa jäsenyys suoraan Suomisport-järjestelmästä tai
  • olla seuran toimesta lisätty seuran jäseneksi Suomisport-järjestelmään

31.5.2018 mennessä, jotta lisenssin voimassaolo säilyy katkeamattomana kuun vaihteessa.

Jäsenyyden hankkimiseksi olethan yhteyksissä omaan seuraasi. Mikäli seurassa puolestaan kaivataan apua tai vinkkiä jäsenasioiden hoitamiseen, voi tukea kysyä liiton toiminnanjohtajalta.

Hankitko lisenssisi ennen seurajäsenyyttä?

Lisenssin voimassaoloajan pidentäminen 31.12. asti: Metrix

Mikäli olet ostanut lisenssin ennen seurajäsenyyttä, päivittyy lisenssin voimassaoloaika Metrixiin jäsenyyden hankimmisen jälkeen yhden päivän viiveellä.

Lisenssin voimassaoloajan pidentäminen 31.12. asti: Kisakone

Kisakone lukee sekä lisenssin että jäsenyyden voimassaolot Suomisportista.

Huom! Ehditkö päivittää Sportti-ID-numerosi Kisakoneeseen ennen seurajäsenyyden hankintaa?

Kisakoneessa lisenssin voimassaolo EI pitene jälkikäteisen jäsenoston jälkeen automaattisesti. Lisenssin voimassaolon pidentämiseksi:

1. Kirjaudu sisään Kisakoneeseen.
  2. Siirry valikosta: Omat tiedot -> Muokkaa -> Tallenna.
  3. Tallennuksen yhteydessä tarkastetaan PDGA-numero ja syntymävuosi sekä Sport-ID:n perusteella lisenssi ja jäsenyys, ja jos nämä ovat kunnossa, pitenee lisenssin voimassaolo koko kaudeksi.
    Suomisportista ostetut jäsenyydet näkyvät seuraavana päivänä SFL:lle ja Kisakoneessa, samoin kuin Suomisportiin lisätyt PDGA-numerot aiemmin.

Sinun ei siis tarvitse tässä vaiheessa enää muuttaa jo aiemmin Kisakoneeseesi lisäämiäsi tietoja. ”Tallenna”-napin uudelleenpainamisen avulla Kisakone päivittää tiedot, joita se lukee Suomisportista, ja näin se havaitsee myös jälkikäteisesti hankitun seurajäsenyyden.

Lisäohjeistuksia ja apuja lisenssiasioihin.

Lisätietoja:

Anniina Ihamäki