Seurajäsenyydet 31.5. mennessä, aluevastaavahaku käynnistyy

Seurajäsenyydet lisenssin ohelle 31.5.2018 mennessä

Maksuturvan sopimusalustan valmistumisen myötä SFL:n jäsenseurojen seurajäsenyyksien myynti on alkanut Suomisportissa. Sopimusalusta valmistui 21.3.2018, jolloin seuroihin toimitettiin myös ohjeet sopimusprosessin läpikäymistä varten. Tällä hetkellä puolet jäsenseuroista on avannut jäsenyysmyynnit Suomisport-järjestelmässä.

Liiton toiminnanjohtaja tulee olemaan suoraan yhteyksissä niihin seuroihin, joissa sopimusprosessia tai myyntiä ei ole vielä käynnistetty. Liitossa autamme mielellämme sopimusprosessiin ja Suomisportiin liittyvissä kysymyksissä ja pulmatilanteissa.

Jäsenyysmyyntien käynnistämisen siirtymävaihe on käynnissä 31.5.2018 saakka. Siirtymävaiheen aikana liiton alaisiin kilpailuihin osallistumisen edellytys on voimassaoleva SFL-kilpailulisenssi. 1.6.2018 alkaen pelaajalla on oltava lisenssin ohella hankittuna myös edustusseuransa jäsenyys Suomisportissa.

“Toukokuun loppuun on aikaa nyt tasan seitsemän viikkoa, joten mikäli seurassa ei ole vielä aloitettu toimenpiteitä jäsenmyyntien aloittamiseksi, olisi nyt pikkuhiljaa aika aktivoitua prosessin suhteen. Halusimme asettaa jäsenyyden vaatimiselle tietyn selkeän deadlinen, sillä jäsenmyyntien aloittamisaikaa ei voida venyttää loputtomiin”, liiton puheenjohtaja Ari Penttala toteaa.

“Yhdistyksen on lain mukaan pidettävä jäsenistään luetteloa. Suomisport toimii liiton uutena jäsenrekisterinä, ja sinne merkittyjen liiton jäsenten määrä ilmoitetaan myös esimerkiksi valtionavustuksia haettaessa. Tämä on yksi syy, miksi jäsenistö on erittäin tärkeää saada järjestelmän piiriin.”

Tällä hetkellä järjestelmässä on mahdollisuus liiton osuuden sisältävien edustusjäsenyyksien, SFL- lisenssien sekä Sporttiturva-vakuutusten ostoon. Tiedotamme seuroja päivittyvistä Suomisportin toiminnallisuuksista sitä mukaan, kun uusia toimintamahdollisuuksia saadaan käyttöön.

Aluevastaavahaku käynnistyy

Liiton hallitus on päättänyt käynnistää aluevastaavahaun. Haku on käynnissä 12.-22.4.2018. Sekä aiemmin toimineita, jatkamaan halukkaita aluevastaavia että uusia innokkaita toimijoita pyydetään täyttämään hakulomake aluerajausten päivittämisen vuoksi.

SFL:n aluevastaavien tehtävänä on tukea seura- ja kilpailutoimintaa sekä edistää seurojen välistä yhteistyötä. Seurat ja kilpailunjärjestäjät voivat olla suoraan yhteydessä omaan aluevastaavaansa, joka toimii yhteistyössä liiton toiminnanjohtajan kanssa.

Lisätietoja ja hakulomake.

Amateur Series -kilpailuiden haku käynnissä 18.4. saakka

Amateur Series -kisojen haku on nyt avattu liiton kilpailunhakulomakkeelle. Suomen frisbeegolfliitto ry:n (SFL) amatöörien kärkitason- ja junioripelaajille suunnatut Amateur Series -kisat korvaavat edellisvuosien Am1-tourit, kun taas alueelliset Am2-tourit ovat nyt Am-toureja sisältäen enemmän amatööriluokkia.

Amateur Series -kilpailuiden haku on käynnissä 4.-18.4.2018. Valinnat amatöörien ja junioreiden SM-karsintakisoiksi suorittaa SFL:n hallitus.

Lisätietoja ja hakulomake.

Unelmien liikuntapäivä 10.5.

Unelmien liikuntapäivä 10.5. on valtakunnallinen, kaikenlaisen liikkumisen kokeilu- ja pop up -päivä. Kuka tahansa voi järjestää pienen tai ison liikkumisen tapahtuman. Valtakunnalliseen päivään on tulossa mukaan yhdistyksiä, organisaatioita, seuroja ja yrityksiä.

Lisätietoja.