Suomisport-tilannekatsaus 23.3.2018

Lisenssien ja jäsenyyksien osto ei onnistu 25.3.2018 klo 00.00 – 12.00

Maksuturvan palvelussa on palvelukatko sunnuntaina 25.3.2018 alkaen klo 00.00. Katkon arvioidaan päättyvän viimeistään klo 12.00.

Kaikki Maksuturvan palvelut ovat poissa käytöstä palvelukatkon ajan, joten lisenssien ja jäsenyysmyyntinsä avanneiden seurojen jäsenyyksien lunastaminen ei onnistu katkon aikana.

Palvelukatko johtuu uuden käyttöpalvelualustan käyttöönotosta. Käyttöpalvelun uudistuksen myötä asiakkaille voidaan jatkossa tarjota entistä tehokkaampia, turvallisempia ja skaalautuvampia maksupalveluita. Maksuturva pahoittelee katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Seurojen jäsenyysmyynnit käynnistymässä

SFL:n jäsenseurojen jäsenyysmyynnit ovat käynnistymässä. Maksuturvan sopimualusta valmistui seurojen käyttöön aiemmin tällä viikolla ja ensimmäiset seurat ovat jo avanneet myyntinsä. Seuraa oman seurasi tiedotusta jäsenmyynnin alkamisesta. Seurojen jäsenyydet myydään lisenssien tapaan Suomisport-järjestelmässä.

Seurat ja pelaajat – olkaa rohkeasti ja matalalla kynnyksellä yhteyksissä liittoon erilaisissa Suomisportia koskevissa kysymyksissänne. Tällä hetkellä infopaketteja on kootusti tarjolla täällä.

Seuramyynnin alkaessa myös niiden pelaajien, jotka ovat ostaneet lisenssinsä jo etukäteen, on huolehdittava, että myös oma jäsenyysasia hoituu kuntoon Suomisportissa. Kilpailunhallintajärjestelmä Metrix lukee tällä hetkellä SFL-lisenssin sekä ajan myötä myös seurajäsenyyden voimassaolon suoraan Suomisportista. Kun oman seuran jäsenmyynti on alkanut, voi jäsenyyden hankkia Suomisportin selainversiossa kohdasta ”Liity jäseneksi seuraan”. Mikäli olet jo hankkinut jäsenyytesi suoraan seuraltasi, olethan yhteydessä seuran yhteyshenkilöön Suomisportiin liittämisestäsi.

Pelaaja – huomioi lisenssiruuhka

Jäsenyysmyyntien ja kisakauden alkaminen aiheuttavat tällä hetkellä ruuhkaa lisenssitilausten käsittelyssä. Liitto syöttää Suomisportista tilattujen lisenssien PDGA-jäsenyydet voimaan jonon vuoksi tällä hetkellä 3-7 vuorokauden viiveellä. Huomioithan tämän ja ole ajoissa liikkeellä. Ole suoraan yhteyksissä liiton toiminnanjohtajaan, mikäli tarvitset lisenssisi voimaan nopeutetulla aikataululla.

Lisätietoja:

Anniina Ihamäki