Järjestelmäuudistusten tilannekatsaus 10.3.2018

Suomisport ja Maksuturvan sopimusalustan tilanne

Maksuturvan ja seurojen välinen sopimusalusta on edennyt pilotointivaiheeseen. Pilotointivaiheessa liiton hallitus ja toiminnanjohtaja testaavat ja varmistavat pohjan toimivuuden pilottiseuran kanssa sekä luovat muita seuroja varten ohjeet sopimusprosessin läpivientiä varten. Näin varmistamme, että kaikki on kunnossa, ja että sopimusten täyttäminen päästään aloittamaan mahdollisimman sujuvasti.

Pilotointi on käynnistynyt eilen ja jatkuu ensi viikolla. Tiedotamme prosessin etenemisestä heti, kun pilotointi etenee ja olemme saaneet vihreää valoa sopimusalustan laajemmalle avaamiselle Maksuturvasta. Tämän jälkeen Suomisportin käyttöönotto seuroissa tapahtuu seuraavasti:

1. Toiminnanjohtaja lisää liitolle ilmoitetut henkilöt seuran hallinnoijiksi eli seurakäyttäjiksi järjestelmään. Mikäli seurastanne ei ole tätä varten vielä toimitettu pyydettyjä tietoja toiminnanjohtajalle, teettehän sen mahdollisimman pian.
  2. Seurakäyttäjät luovat seurakäyttäjätunnuksensa (henk. koht.) ja pääsevät kirjautumaan hallinnointipuolelle Suomisportiin. Linkki Maksuturvan sopimuspohjan täyttämiseen löytyy järjestelmästä seuran tiedoista.
  3. Sopimusprosessin päätyttyä seura saa Suomisportissa oikeuden luoda jäsenyystuotteita sekä myydä niitä. Tässä vaiheessa voidaan myös tehdä nipputilaukset jo jäsen- ja lisenssimaksuja suoraan seuralle maksaneiden pelaajien osalta.

Tarkemmat ohjeistukset eri toimintojen käyttöönottoon sekä vastausosio usein kysyttyihin kysymyksiin ovat parhaillaan työn alla ja päivittyvät nettisivuille viikonvaihteessa.

Kilpailujärjestelmät ja lisenssiasiat

Maalis-huhtikuussa järjestettävistä kisoista suurin osa toteutetaan ilmoittautumisten osalta vielä Kisakoneessa. Metrixin pilotointiprojekti on käynnistetty osan kilpailuista kanssa.

Lue lisää edellisestä järjestelmäuudistusten tilannekatsauksestamme.

Tällä hetkellä haettuja kisoja pääset tarkastelemaan liiton kilpailusuunnittelukalenterista, jota päivitetään noin viikon välein. Tulevia kisoja lisätään esille myös Kisakoneeseen.

Pelaaja – huomioithan lisenssien osalta:

• Järjestelmien viivästymisen takia Kisakoneessa pääsee ilmoittautumaan mukaan alkuvuoden kilpailuun 2017 lisenssillä, mutta se ei oikeuta kilpailemaan. 1.1.2018 lukien Kisakoneessa järjestettävään kilpailuun osallistuakseen tulee siis olla kilpailuhetkellä voimassa oleva kilpailulisenssi. Ellei lisenssille ole akuuttia tarvetta, pyydämme hankkimaan lisenssin vasta seurojen jäsenmyynnin avautuessa Suomisportissa. Kun lunastat kerralla Suomisportissa ensin seurajäsenyyden ja sen jälkeen lisenssin, saat tietosi varmimmin ajantasaisina järjestelmiin.
  • Ensimmäistä lisenssiään hankkivan pelaajan osalta Kisakoneessa ilmoittautumaan pääsee voimassa olevalla PDGA-jäsenyydellä. PDGA-jäsenyydet päivitetään liitossa voimaan Suomisportin lisenssioston jälkeen 0-7 vuorokauden viiveellä. Nopeutettua käsittelyä voi pyytää suoraan liiton toiminnanjohtajalta.
  • Huom! Metrix tarkastaa lisenssit alusta lähtien Suomisport-tunnuksen kautta. Kunhan Suomisportin kautta on myyty myös seurajäsenyyksiä, osallistumisvaatimus kilpailuihin on seurajäsenyys + lisenssi, kuten aiemminkin. Tämän takia pelaajan on varmistettava, että hänen Metrix-profiiliinsa tulee merkityksi oma Suomisportin Sportti-ID, PDGA-numero sekä syntymävuosi, ja että Suomisportin profiiliin tulee lisenssin oston jälkeen merkittyä oma PDGA-numero.

Lisätietoja:

Anniina Ihamäki