SuomiSport-tilannepäivitys 8.2.2018

Seurajäsenyyksien myynti SuomiSportissa ei ole vielä käynnistynyt. Odotamme Maksuturvan ja jokaisen seuran välille tehtävän sähköisen sopimuspohjan valmistumista. Tällä hetkellä sopimuspohja on edennyt testausvaiheeseen, joten valmius seurajäsenyyksien myynnille pitäisi olla pian tosiasia.

Seuratoimija:

Kun sopimuspohja valmistuu, jokaisen seuran tulee allekirjoittaa kahdenvälinen sopimus Maksuturvan kanssa. Huomioittehan, että sopimusta ei voi allekirjoittaa, mikäli tiedot yhdistyksenne nimenkirjoittajista eivät ole ajantasalla Patentti- ja rekisterihallituksessa (PRH).

SuomiSport-rekisteriin liittyvät seuramyynnin alkaessa kaikki seuran jäsenet, ei ainoastaan lisenssinhaltijat. Seuramyyntivalmiuksien valmistuessa toiminnanjohtaja tulee toimittamaan seuroille tarkemmat ohjeet SuomiSportin eri toiminnallisuuksiin liittyen. Seuramyynnin käynnistämiseen ja järjestelmään tutustumiseen kannattaa varata aikaa.

Seuran jäsenyysmyynti tulee aloittaa vasta sitten, kun olette varmistaneet toiminnanjohtajalta, että kaikki on SuomiSportissa osaltanne kunnossa.

Pelaaja:

Pelaajan kannalta tärkeää on edelleen viivyttää lisenssin ostamista seuramyynnin alkamiseen saakka, jollei lisenssille ole välttämätöntä ja välitöntä tarvetta kevättalven kisojen vuoksi. Mikäli kuitenkin tarvitset lisenssin ennen kuin seurasi jäsenyysmyynti SuomiSportissa on käynnistynyt, huomioithan seuraavat asiat:

• Osta kilpailulisenssisi suoraan SuomiSportista. Liitto syöttää lisenssisi PDGA:lle 1-7 vuorokauden kuluessa. Nopeutettua käsittelyaikaa voi pyytää sähköpostitse tai puhelimitse toiminnanjohtajalta.
  • Valitse SuomiSportin valikosta oma seurasi lisenssiä hankkiessasi.
  • Mikäli haluat hankkia frisbeegolfin Sporttiturva-vakuutuksen (kattaa lajin piirissä sattuneet tapaturmat vakuutusehtojen mukaisesti), voit ostaa sen tällä hetkellä lisenssin hankittuasi ylävalikon “Osta lisenssi”-linkin takaa. Valitse tämän jälkeen seuraavassa vaiheessa lajiksesi frisbeegolf. Järjestelmä ilmoittaa tässä vaiheessa, että olet jo ostanut ko. lajin lisenssin sekä ehdottaa siihen liittyvän vakuutuksen ostoa.
  • Kun seuramyynti aukeaa, maksa myös seurasi jäsenmaksu SuomiSportissa. Huomioithan, että seuran jäsenmaksun sekä kilpailulisenssin edustusseuran on täsmättävä SuomiSportissa.
  • Omaan profiiliin SuomiSportissa tulee myös syöttää oma PDGA-numero. Syöttö tapahtuu SuomiSportin selainversiossa omassa profiilissa, kohdassa ”Lajikohtaiset yhteystiedot”.

Havainnollistavia esimerkkejä ja lisätietoja löytyy edellisestä SuomiSport-tiedotteestamme.

Lisätietoja:

Anniina Ihamäki