Kajsa Wickström PDGA Europen presidentiksi

Oululainen Kajsa Wickström on valittu frisbeegolfin eurooppalaisen kattojärjestö PDGA Europen puheenjohtajaksi.

(PDGA:n uutinen 26.10.)

Kajsa Wickström junioreiden ja amatöörien SM-kilpailuissa 2017. Kuva: Epic DG Films

Wickström on pitkän linjan aktiivi ja valittiin tehtävään PDGA Europen johtokunnan järjestäytymiskokouksessa äänestyksellä. Johtokunnan eurooppalaisten jäsenten tehtäväjako muodostui seuraavaksi:

Eurooppalaisten jäsenten ohella vasta perustettuun johtokuntaan kuuluvat siirtymävaiheessa

Kajsa Wickström sovittaa uudenkarheita saappaita

”Olen erittäin otettu ja iloinen siitä, että minut valittiin PDGA Europen johtokunnan puheenjohtajaksi. On kunnia saada olla mukana kehittämässä PDGA Europen toimintaa. Tämähän on tosiaan ensimmäinen johtokunta, ja olemme ensimmäisiä tässä tehtävässä, joten me pääsemme oikeastaan puhtaalta pöydältä suunnittelemaan toimintaamme.”

Wickström osallistui vapaaehtoisena näkyvässä roolissa myös 2016 Oulun EM-kisojen järjestelyihin. Kuva: Epic DG Films

Johtokunnan tehtävät ja tavoitteet vasta muodostumassa

”Johtokunnan tärkein tehtävä on muuttaa PDGA Europen toiminta PDGA:n komiteasta varsinaiseksi hallintoelimeksi, joka ottaa vastuulleen pääosan Euroopan toiminnoista. Alustavista keskusteluissa johtokunnan jäsenet nostivat esiin pelaajalähtöisen lähestymistavan, haluamme siis kehittää tätä toimintaa pelaajia ajatellen.

Toimikautemme on alkanut syyskuussa, ja vielä on aivan liian aikaista nostaa esiin mitään konkreettisia tavoitteita saati saavutuksia. Puheenjohtajana minun tavoitteena on kuitenkin viestinnän, yhteistyön ja koordinoinnin vahvistaminen Euroopassa. Haluan auttaa lajia kasvamaan ja kehittymään entisestään, ja siihen tarvitsemme vahvan kattojärjestön läsnäolon myös tällä puolella rapakkoa.”

SFL toimii tiiviissä yhteistyössä PDGA Europen kanssa

Suomen frisbeegolfliitto on toiminut jatkuvassa yhteistyössä PDGA:n ja PDGA Europen kanssa. Maakoodrinaattorimme Tapani Aulu on vastannut pääosin yhteydenpitosta sekä eurooppalaisesta yhteistyöstä. Aulun korvaamaton panos jatkuu toistaiseksi maakoordinaattorin tehtävässä.

Tapani Aulu. Kuva: SFL / Kari Toivonen 2016

Rakenteellisesti PDGA Europen johtokunnan järjestäytyminen on vankka askel kohti omavaraisempaa eurooppalaista frisbeegolfyhteisöä.

Jäsenseuroille ja henkilöjäsenille Suomen frisbeegolfliitto on edelleen ensisijainen kanava Euroopan ja maailman kattojärjestöihin. Kansallisia linjanvetoja, kuten sääntökysymyksiä ja kurinpitoa koskevissa asioissa pyydetään ottamaan aina ensin yhteys SFL:n edustajiin.

PDGA on kuitenkin samanaikaisesti henkilöjäsenjärjestö, joten myös suora kontaktointi on mahdollista. Wickström toivookin erityisesti toiminnan kehittämiseen liittyen yhteydenottoja:

”Kiitoksia vielä kerran kaikille minua äänestäneille!

Jos teillä on kysymyksiä, ideoita tai toiveita PDGA Europen toiminnasta, voitte lähettää minulle sähköpostia kwickstroem(at)pdga-europe.com.

Tai tulkaa rohkeasti juttelemaan jos ja kun kohtaamme radalla!”